بخشدار کلات مورموری از تامین اعتبار برای حفر یک حلقه چاه عمیق برای تامین آب شرب روستاهای مورموری خبر داد.
کد خبر: ۲۳۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ 25 May 2016
بخشدار کلات مورموری از تامین اعتبار برای حفر یک حلقه چاه عمیق برای تامین آب شرب روستاهای مورموری خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام
؛حجت هادی زاده اظهار کرد: دراثر خشکسالی های گذشته و کاهش زیاد آب دهی چشمه ها، شبکه آبرسانی به 23 روستای تابعه بخش گرمسیری کلات مورموری دچار افت شدید شده است.

وی با اشاره به گرمای بالای 45 درجه برخی ایام در این منطقه افزود: به منظور توزیع عادلانه و نظارت بر نحوه تقسیم آب شرب، هم اکنون آب شرب 18 روستای این بخش سهمیه بندی شده و در طول شبانه روز بین سه تا چهار ساعت آب از شبکه لوله کشی توزیع می شود.

بخشدار کلات مورموری از تامین اعتبار برای حفر یک حلقه چاه عمیق برای تامین آب شرب روستاهای مورموری خبر داد و تاکید کرد: هم اکنون آب مورد نیاز روستاهای آبطاف علیا، وسط و سفلی، تپه حمام علیا، وسط وسفلی، گلهی، چم شالان، چشمه شیرین، هونگه چپ و راست و علی آباد به صورت سیار توسط آبفای روستایی و مرکز عشایری شهرستان آبدانان تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک حلقه چاه به عمق 240 متر حفر شد اما به آب نرسید، اضافه کرد: با عنایت دولت تدبیر و امید و توجه به رفع مشکل روستاییان، اعتبار مورد نیاز حفر یک خلقه چاه عمیق برای تامین آب مورد نیاز این روستاها پیش بینی شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی این چاه آغاز می شود تا مشکل آب شرب 6 هزار نفر از روستاییان بخش گرمسیری مورموری مرتفع می شود.

بخش کلات مورموری با 13 هزار نفر جمعیت یکی از مناطق مهم تولید محصولات کشاورزی و دامی در سطح استان ایلام است که در 75 کیلومتری جتوب شرق آبدانان قرار دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار