استاندارایلام گفت:با وجود یک هزار و 200 واحد آموزشی در استان ولی این سازمان با کمبود شدید مدرسه برای پذیرش 100 هزار دانش آموز مواجه است.
کد خبر: ۲۳۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 25 May 2016

استاندارایلام گفت:با وجود یک هزار و 200 واحد آموزشی در استان ولی این سازمان با کمبود شدید مدرسه برای پذیرش 100 هزار دانش آموز مواجه است.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: باید از مشارکت خیران و مردم در این موضوع مهم استفاده کرد همچنین اعتبارهای دولتی بیشتری برای ساخت مدارس جدید در نظر گرفت.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و ضرورت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان افزود: برای بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید کمیته ای با مسئولیت دفتر اجتماعی استانداری تشکیل شود تا فعالیت دستگاه هایی که در حوزه اوقات فراغت فعالیت می کنند، ساماندهی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست به وضعیت فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: با وجود یک هزار و 200 واحد آموزشی در استان ولی این سازمان با کمبود شدید مدرسه برای پذیرش 100 هزار دانش آموز مواجه است.

علی بیرانوندی تاکید کرد: 30 درصد جمعیت دانش آموزی استان در شهر ایلام ساکن هستند و کمبود فضای آموزشی باعث بالا رفتن تراکم جمعیت در کلاس های درس این شهرستان شده است.

وی میزان استاندارد تراکم جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس مقطع ابتدایی را 20 نفر و برای مقاطع متوسطه 25 نفر اعلام کرد و افزود: این در حالیست که اکنون این تراکم در کلاس های درس ابتدایی شهرستان ایلام 30 نفر و در مقطع متوسطه بین 30 تا 35 نفر است.

بیرانوندی همچنین به وجود 91 فضای آموزشی غیر استاندارد و نا امن در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 24 مدرسه در شهر ایلام قرار دارد که نیاز به بازسازی و تعمیر فوری دارند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن فصل اوقات فراغت دانش آموزان، برنامه ریزی و هدایت دانش آموزان در فصل تابستان را راهبردی برای اعتلای فرهنگ کار و تلاش جهادی، مهارت آفرینی، ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی و تقویت مهارت های اجتماعی دانش آموزان دانست.

در این نشست همچنین با رای اعضا محمد رستمی و مجتبی قنبری به نمایندگی از اولیای دانش آموزان به عنوان اعضا جدید شورای آموزش و پرورش استان ایلام انتخاب شدند.

استان ایلام با 100 هزار دانش آموز، یک هزار و 300 واحد آموزشی دارد که بخش مهمی از این فضاهای آموزشی قدیمی هستند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار