مدیرکل زندان های ایلام گفت:زندانیان پس ازآزادی بامعرفی شدن به بانک ها برای دریافغت وام خوداشتغالی زمینه درآمدزایی آنان فراهم می شود.
کد خبر: ۲۳۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 25 May 2016
مدیرکل زندان های ایلام گفت:زندانیان پس ازآزادی بامعرفی شدن به بانک ها برای دریافغت وام خوداشتغالی زمینه درآمدزایی آنان فراهم می شود.

 

به گزارش تابناک ایلام؛اکبر محبی روز چهارشنبه در جشن نسیم مهر (روز ملی حمایت از خانواده های زندانیان) اظهار کرد: بخشی از افراد جامعه بدلایل مختلف هم اکنون در بند زندان گرفتار هستند که اگر زمنیه آزادی آنان را فراهم کنیم می توانیم از انرژی، توان و مهارت آنها در رشته های مختلف استفاده کنیم.

وی افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته برای نگهداری هر زندانی روزانه حدود یک میلیون و 500 هزار ریال هزینه می شود که در ماه بالغ بر 45 میلیون ریال است که بار سنگینی بر دوش دولت و نظام تحمیل می کند.

مدیرکل زندان های ایلام یادآور شد: این سازمان هم اکنون با 2 موضوع در حوزه کاری خود روبروست یکی زندانی و دیگری خانواده های آنان که با مشکلات ناشی از محبوس بودن سرپرستان خود مواجه هستند.

محبی ادامه داد: سازمان زندان های سراسر کشور از طریق چهار مرکز مراقبت بعد از خروج، بنیاد تعاون، ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده های زندانیان در تلاش است تا ضمن زمینه سازی آزادی زندانیان، حمایت های لازم را از خانواده های آنان انجام دهد.

وی تاکید کرد: اداره کل زندان های استان ایلام با ایجاد کارگاه های آموزشی در تلاش است زمینه مهارت آموزی زندانیان را فراهم و با اعطای گواهینامه های معتبر از سوی سازمان فنی و حرفه ای به درآمدزایی آنان کمک کند.

به گفته محبی، مرکز مراقبت پس از خروج نیز قراردادی را با نهادهای مختلف همچون ارگان های نظامی و بیمارستانی منعقد کرده تا از محصولات تولیدی زندانیان استفاده کنند که این کار زمینه درآمدزایی برای آنان و خانواده های شان را فراهم می کند.

مدیرکل زندان های ایلام اضافه کرد: مبلغی از درآمد حاصل از فعالیت زندانیان در کارگاه های تولیدی به خانواده های آنان تعلق می گیرد و بخشی نیز به عنوان بیمه و سپرده پس از آزادی برای فرد زندانی پس انداز می شود.

محبی توانمندسازی زندانیان و خانواده های آنان و خارج کردن آنها از چتر حمایتی نهادهای مختلف را از مهمترین رویکردهای این سازمان برشمرد و گفت: بسیاری از زندانیان پس از آزادی با توجه به سابقه زندان برای تامین شغل با مشکل مواجه می شوند که مرکز مراقبت پس از خروج این سازمان با انعقاد تفاهم نامه با بانک ها ضمن معرفی افراد دارای مهارت شغلی برای دریافغت وام خوداشتغالی با دوره تنفس سه تا چهار ماهه، زمینه درآمدزایی آنان را فراهم می کند.

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان از افراد خیر و نیکوکار سراسر کشور و استان ایلام خواست در جشن های گلریزان این سازمان به منظور آزادی زندانیان شرکت کرده و شرایط را برای حضور آنان در کنار خانواده در روز عید سعید فطر مهیا کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده های زندانیان استان ایلام نیز در این آیین اظهار کرد: فعالیت این انجمن در ایران به 75 سال قبل بر می گردد که به صورت هیات مدیره ای و با ماهیت غیر انتفاعی و خصوصی تشکیل و بدون کمک های دولتی و فقط با حمایت مردمی مشغول کار است.

فرج الله صیدی افزود: موسسات خیریه مختلفی همچون گل نرگش، بقیه الله (عج) و امام جعفر صادق (ع) هم اکنون با انجمن حمایت از خانواده های زندانیان استان ایلام همکاری می کنند.

وی یادآور شد: 240 خانواده هم اکنون زیر پوشش خدمات انجمن حمایت از خانواده های زندانیان استان ایلام هستند که از کمک هزینه های درمان، اجاره مسکن و آموزش های مهارتی استفاده می کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده های زندانیان استان ایلام تاکید کرد: این انجمن با راه اندازی کارگاه های تولیدی در زمینه پرورش قارچ، خیاطی و معرق کاری در تلاش است ضمن درآمدزایی برای زندانیان از خانواده های آنان نیز حمایت کند. 

وی یادآور شد: سال گذشته از محل فعالیت های زندانیان یک میلیارد و 600 میلیون ریال درآمد کسب شد و خیران نیز 350 میلیون ریال به این نهاد کمک کردند.

صیدی اضافه کرد: بیش از 70 درصد خانواده های زندانیان زیر پوشش این انجمن به کمیته امداد امام خمینی (ره) برای برخورداری از حمایت های این نهاد معرفی شدند که با مساعدت مسئولان این نهاد از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

بر اساس آمارهای غیر رسمی حدود یک هزار نفر در زندان های استان ایلام محبوس هستند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار