درپی اعتراض مردم شهردهلران صورت گرفت
در حالی که قرار بود امروز تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهلران برگزار شود، درپی تجمع و اعتراض مردم و فرهنگیان این مراسم برگزار نشد.مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان دهلران در اوج امتحانات قرار بود صبح امروز چهارشنبه انجام شود ولی جمعی از مردم و فرهنگیان شهرستان نسبت به تغییر مدیریت آموزش و پرورش اعتراض کردند.
کد خبر: ۲۳۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 25 May 2016
عزل ونصب مدیران رده های پایین دستی بعنوان یک حق قانونی برای مدیران ارشد دستگاهها شناخته شده است اما مدیران ارشد باید این حق را درراستای رشد وتعالی ونیل به اهداف تعریف شده برای آن دستگاه وصد البته با رویکردی کارشناسانه وبدون دخالت سایر فاکتورهای جانبی به کارگیرند.

به گزارش تابناک ایلام،باید پذیرفت که درکشور ما وبه تبع آن دراستان ایلام ملاک عزل ونصب ها از دایره حق وحقوق مدیران ارشد ادارات بعنوان یک حق در راستای تحقق شعارها ،اهداف وبرنامه ها بدلیل نفوذ ورسوخ سایر مولفه ها نظیر گرایشات سیاسی وامیال قوم مدارانه خارج شده است واین موضوع به عاملی برای روی کارامدن مدیران بی تجربه در ادارات ودستگاههای اداری استان مبدل شده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دراستان ایلام سالهاست بعنوان مولفه اصلی واثرگذاردر تعیین وانتخاب مدیران شناخته شده اند واین عامل مهم به دستاویری برای سوق دادن  کارکنان ومدیران ارشد به فعالیتهای تبلیغاتی کاندیداها تبدیل شده است تا از سوی مدیران وابسته کماکان در راس قدرت باقی بمانند واز سویی دیگر به داسی در دست نمایندگان راه یافته به مجلس برای درو مدیران غیر همفکر ومهره چینی آنان در راس هرم قدرت برای مطامع سیاسی وانتخاباتی خود تبدیل شوند.

متاسفانه هنوز چندساعتی از پایان عمر مجلس نهم نمی گذرد واز طرفی منتخبان مردم ایلام رسما در مدار نمایندگی مجلس دهم قرار نگرفته اند که سیگنالهای پرقدرتی از آغاز روند اثرگذاری منتخبان این استان بر عزل ونصب مدیران استان در پهنه مدیریتی وسیاسی استان درحال نمایان شدن است.

مدیرکل آموزش وپروش استان ایلام در آخرین روز کاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی دور نهم درحالیکه هنوز منتخبان استان در مجلس دهم کار خود را آغاز نکرده اند در تصمیمی عجولانه و آن هم درمیانه امتحانات دانش آموزان مبادرت به عزل مدیر آموزش وپرورش شهرستان دهلران نموده وقراراست مدیری را درراس این اداره بگمارد که در انظار مردم ونخبگان این شهرستان ، سیاسی بودن واثر پذیری از منتخب مردم حوزه جنوبی استان بیشترجلوه نموده است که این موضوع باعث شکلگیری تجمعات مردمی در اعتراض به این اقدام مدیر کل در مقابل اداره آموزش وپرورش شهرستان دهلران شد.
در حالی که قرار بود امروز تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهلران برگزار شود، درپی تجمع و اعتراض مردم و فرهنگیان این مراسم برگزار نشد.مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان دهلران در اوج امتحانات قرار بود صبح امروز چهارشنبه انجام شود ولی جمعی از مردم و فرهنگیان شهرستان نسبت به تغییر مدیریت آموزش و پرورش اعتراض کردند.

این اعتراض ها باعث شده مراسم تودیع و معارفه انجام نشود و سرنوشت مدیریت آموزش و پرورش مهمترین شهرستان ایلام همچنان در هال ای از ابهام بماند.

آن طور که معترضان تغییر مدیریت در آموزش و پرورش شهرستان دهلران می گویند: علت اصلی اعتراض به این نوع تغییرات بحث امتحانات دانش آموزان وتاثیر گذاری مسایل غیر کارشناسی وسیاسی براین عزل ونصب است و الان فرصت مناسبی برای این کار نیست و البته از این بابت اولیای دانش آموزان نیز ناراضی هستند.

انتظار می رود مدیران استان با چنین عزل ونصبهای عجولانه ای  لااقل دراین بازه زمانی شائبه سیاسی بودن پستهای مدیریتی را پررنگتر نکرده ودراین موعد که فرزندان مردم در حال سپری کردن روزهای حساس امتحانات هستند مطامع سیاسی را بر آموزش وپرورش فرزندان این مرز بوم مقدم ندانند.



اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
کرمانو یادتون رفت اونم اداره استثنایی اونم وسط امتحانات
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
کاری که عوض داره، گله نداره
از معلم ورزش بودن تا مدیر شهرستان شدن یک فاصله است اندک، وحالا برگشتن به جای اول نیز...
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
بی تدبیری مدیرکل استان ومعاون پشتیبانی ایشان منجر به اینگونه مسایل شده است چراکه همین مدیرفعلی نیز در روز معارفه اش که 7 ماه به طول انجامید نیز بدون دعوت از مدیراسبق و در دفتر مدیر وباحضور یکی دونفرانجام شد.
جوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
مشکل نماینده نیست
نمایش قدرت مدیرکل و معاون پشتیبانی و استاندار محترم است.ایلام استانی قانون گریز و جولانگاه بی تدبیری به ظاهر سیاسیون است!!!
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
نایب ریس کمیسیون برنامه و بوجه رو موفت از دست دادیم....... به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرنجام بد داشتیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار