استاندار ایلام:
استاندار ایلام درنشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت:مسئولان آموزش و پرورش باید با هماهنگی ستادمبارزه باموادمخدر دانش آموزان در معرض خطر و گرفتار در بلای خانمان سوز اعتیاد را شناسایی و ضمن کمک از روان شناسان و مشاوران اجتماعی و دانشگاهی بررسی دقیقی از دلایل بروز این آسیب اجتماعی انجام داده و راهکارهای لازم برای مقابله با آنرا رااتخاذ کنند.
کد خبر: ۲۳۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 25 May 2016

 مسئولان آموزش و پرورش باید با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر دانش آموزان در معرض خطر و گرفتار در بلای خانمان سوز اعتیاد را شناسایی و ضمن کمک از روان شناسان و مشاوران اجتماعی و دانشگاهی بررسی دقیقی از دلایل بروز این آسیب اجتماعی انجام داده و راهکارهای لازم برای مقابله با آنرا را اتخاذ کنند.
 
 به گزارش تابناک ایلام،"محمدرضا مروارید" عصر سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: نحوه شناسایی و مقابله با این دانش آموزان نیز باید با رعایت ظرافت و احتیاط لازم باشد تا ضمن جلوگیری از معرفی آنان در سطح جامعه بتوان به بهترین شکل ممکن آنها را از این آسیب دور کرد.
استاندار ایلام پرهیز از بزرگنمایی برخی از مسائل در استان را به عنوان آسیب اجتماعی مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: فرهنگ غالب در مردم استان به شکلی است که خود بدون اجرای دستوری از سوی مسئولان به مقابله با آسیب های اجتماعی می پردازند، در طول سالیان گذشته نیز شاهد هستیم هنگامیکه تاریخ اعیاد باستانی با آیین های عزاداری همزمان می شد، مردم مسلمان استان با رعایت تمامی مسائل شرعی و عرفی توانسته اند هم به آیین های سوگواری خود بپردازند و هم اعیاد را جشن بگیرند.
مروارید با اشاره با وجود سازمان های مردم نهاد (سمن ها) در حوزه های مختلف محیط زیستی و ورزشی در استان اضافه کرد: می توان از ظرفیت این سازمان های غیر دولتی برای مقابله با تهدیدات توزیع و مصرف مواد مخدر بهره گرفت.
فرمانده انتظامی ایلام نیز در این نشست از افزایش 154 درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان طی 2 ماه ابتدایی سال 95 خبر داد.
سردار علی دولتی ادامه داد: طی مدت یاد شده میزان کشف حشیش 804 درصد ، هروئین 376 درصد ، تریاک 184 درصد افزایش و کشف شیشه 94 درصد کاهش یافته است.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: تعداد سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با گسترش مواد مخدر استان به 148 سمن افزایش یافته است.
رضا صادقیان افزود: 62 سمن فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر تا پایان سال 93 در استان فعالیت می کردند که این تعداد با افزایش 140 درصدی در پایان سال گذشته با 148 مورد رسیده است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار