استاندار ایلام:
جهش بسیار زیاد تعداد و میزان آتش سوزی جنگلهای ایلام در سال 94 بسیار جای سوال داشته واصلا طبیعی نیست
کد خبر: ۲۳۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶ 24 May 2016

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در دیدار ریاست سازمان جنگلها و مراتع کشور و در حضور مسئولین استانی و کشوری و اصحاب رسانه گفت: جهش بسیار زیاد تعداد و میزان آتش سوزی جنگلهای ایلام در سال 94 بسیار جای سوال داشته واصلا طبیعی نیست.

استاندار ایلام ادامه داد: این جهش در حالی به وجود آمده که ما آمار بارندگی های استانمان 15 درصد نسبت به سال 93 کاهش داشته و تغییرات اقلیمی هم به سمت افزایش حریق نبوده است.

وی متذکر شد: مسئولین امر و کارشناسان باید این مهم را مورد بررسی و کاوش دقیق قرار داده تا علت و ریشه اصلی شناسایی و از تخریب بیش از پیش جنگلها جلوگیری به عمل آید.

محمدرضا مروارید به نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از وقوع آتش و اطفاء حریق در مواقع لزوم اشاره کرد و افزود: بدون شک هیچ کاری بدون مشارکت و همراهی و همکاری مردم به نتیجه مطلوب نخواهد رسید. مردم ایلام در سال 94 و سالهای قبل در بحث اطفاء حریق جنگل نسبت به مسئولین پیش قدم بوده و بدون کمک آنها مسئولین و بسیج و سپاه قادر به مهار آتش جنگل نبودند.

مدیر ارشد دولت در ادامه به ضرورت استقرار بالگرد در ایلام اشاره کرد و گفت: جنگلهای ایلام بسیار انبوه و پراکنده بوده و راه های دسترسی بسیار سختی دارند.در مواقع وقوع حریق اگر سرعت عمل وجود داشته باشد بدون شک کمترین خسارت را خواهیم داشت.

مروارید ادامه داد: تمام حساسیت های لازم برای استقرار بالگرد در ایلام وجود داشته و این ضرورت انکار ناپذیر است.خوشبختانه در رایزنی های صورت گرفته مقرر گردیده یک دستگاه بالگرد در ایلام مستقر شده و در حال حاضر مراحل اولیه ساخت آشیانه برای این بالگرد در حال انجام است.

در آتش سوزی های سال گذشته بالغ بر 1850 هکتار از جنگلها و مراتع استان در نتیجه 100 مورد حریق و آتش سوزی تخریب و از بین رفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار