پایان انتظار چندساله،دکتر جلالی :
ریاست سازمان جنگلها و مراتع کشور در جمع مسئولین استان و خبرنگاران گفت: با رایزنی های صورت گرفته با مدیریت بحران کشور مقرر گردیده یکدستگاه بالگرد برای انتقال سریع به محل های اتش سوزی احتمالی در ایلام مستقر گردد
کد خبر: ۲۳۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 24 May 2016
دکتر جلالی معاون وزیر و ریاست سازمان جنگلها و مراتع کشور در جمع مسئولین استان و خبرنگاران گفت: با رایزنی های صورت گرفته با مدیریت بحران کشور مقرر گردیده یکدستگاه بالگرد برای انتقال سریع به محل های اتش سوزی احتمالی در ایلام مستقر گردد.

وی ادامه داد: اعتبارات لازم برای ساخت آشیانه بالگرد در ایلام اختصاص یافته و این واحد در حال ساخت است.

دکتر جلالی عامل 95 درصد آتش سوزی ها در جنگل را انسانی دانست و گفت: اکثر این عامل ها در اثر اشتباهات سهوی بوده و در این راستا باید فرهنگسازی لازم صورت پذیرد.

جلالی ادامه داد:پیشگیری و فرهنگسازی در بحث جلوگیری از حریق جنگل بسیار اهمیت دارد و ما این مهم را اولویت کاری خود قرار داده ایم.
رییس سازمان جنگلها و مراتع کشور در ادامه متذکر شد:70 درصد آتش سوزی های جنگل و مرتع کشور در بخش زاگرس و خصوصا استان ایلام است. به همین دلیل حساسیت ما روی ایلام ویژه بوده و برای پیشگیری از تخریب جنگل های استان تلاش خواهیم کرد.

جلالی ادامه داد:اطفاحریق یک وظیفه همگانی بوده و طبق قانون همه ارگانهای کشوری و لشگری وظیه دارند در مهار آتش امکانات خود را به کار گیرند.مشارکت مردم در این امر بسیار مهم است و در استان ایلام هم مردم سهم بسیار زیادی در اطفاحریقهای سال قبل داشتند.

وی به راه اندازی سامانه رایگان 1504 خبرداد و گفت: سامانه رایگان 1504 برای آگاهی دادن حریق های احتمالی در کشور در نظر گرفته شده و مردم می توانند از این طریق با یگان حفاظت ارتباط برقرار کرده و از حریق های احتمالی خبر دهند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:یک سامانه پایش ماهواره ای در کشور راه اندازی شده و به صورت مداوم سه مقوله را رصد میکند.

یکی آتش سوزی های احتمالی در جنگلها و مراتع،یکی سامانه های گرد و غبار و دیگری تغییرات پوشش گیاهی است که به صورت مداوم رصد می شوند.

در کشور ایران بالغ بر 14 و نیم میلیون هکتار جنگل و 90 میلیون هکتار مرتع وجود دارد. اگر این ارقام را از 164 میلیون هکتار مساحت کشور کم کنیم یعنی بالغ بر 75 درصد مساحت کشور را جنگلها و مراتع تشکیل داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار