معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس در سال های گذشته هشت هزار میلیارد ریال از سوی مردم خیر برای مدرسه سازی تعهد شده است.
کد خبر: ۲۳۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 24 May 2016
معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس در سال های گذشته هشت هزار میلیارد ریال از سوی مردم خیر برای مدرسه سازی تعهد شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛سید باقر مسلمی روز سه شنبه در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان ایلام اظهار کرد: این میزان ساخت مدرسه توسط خیران معادل 18 هزار و 700 مدرسه در قالب 105 هزار کلاس درس با 11 میلیون و 816 هزار متر مربع مساحت است.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مدارس کشور 55 هزار فضا با سرانه کمتر از 50 متر مربع برای هر کلاس درس بود ولی پس از سال 57 با وجود همه مشکلات، جنگ تحمیلی و نابودی منابع اقتصادی تعداد مدارس به 107 هزار فضا با 526 هزار کلاس درس و زیربنای 63 میلیون و 850 هزار متر مربع رسید.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: این سازمان در حوزه مدرسه سازی گوی سبقت را از دیگر نهادهای خیریه ربوده به طوری که در سال های گذشته تا هشت هزار میلیارد ریال نیز از سوی مردم خیر برای مدرسه سازی تعهد شده است.

مسلمی تاکید کرد: این در حالیست که میزان درآمد صدقات کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین سازمان خیریه کشور سالانه یک هزار و 800 میلیارد ریال است.

 

وی گفت: ساخت مدرسه ریشه در اعتقادات دینی مردم دارد و ملت مسلمان ایران با پیروی از دستورات و کلام وحی به کار و انفاق روی آورده اند.

معاون توسعه مدیریت و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحول گسترده ای در حوزه بهبود فضاهای آموزشی ایجاد شد ولی با این وجود در حوزه فضا و تجهیزات اگر چه اقدام های فراوانی صورت گرفته ولی به علت سیاست های غلط گذشته هنور تا رسیدن با استانداردهای لازم شکاف زیادی وجود دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز در این آیین با تقدیر از اقدام خیران در ساخت مدارس گفت: مدرسه سازی به عنوان باقیات صالحات از اجر و پاداش بسیاری نزد خدواند متعال برخوردار است.

مجید قدمی با اشاره به سخن پیامبر مکرم اسلام (ص) که بهترین مردم کسی است که به مردم سود برساند، اضافه کرد: معیار خوبی انسان تاثیر سودمندی آنها در جامعه است.

در این آیین خیران شرکت کننده در این جشنواره کمک های نقدی خود را برای توسعه و ساخت فضاهای آموزشی جدید در این استان اهدا کردند همچنین از تعدادی خیر مدرسه ساز نیز تجلیل شد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار