معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: نصب کنتور هوشمند یکی از اولویت‌های مهم وزارت نیرو محسوب می‎شود.
کد خبر: ۲۳۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 24 May 2016

معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: نصب کنتور هوشمند یکی از اولویت‌های مهم وزارت نیرو محسوب می‎شود.


به گزارش تابناک ایلام؛سجاد رستمی اظهار کرد: یک هزار و 780 حلقه چاه آب در سطح استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 552 چاه (شرب، صنعت و کشاورزی) برقی هستند.

وی افزود: از این تعداد چاه برقی در سطح استان تاکنون 362 حلقه چاه کشاورزی به کنتور هوشمند تجهیز شده و مابقی همچنان فاقد کنتور هوشمند هستند.

به گفته وی، تلاش می شود تا چاه‌های استان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شوند که این امر مهم با جدیت تمام در حال پیگیری است.

معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان ایلام با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند یکی از اولویت‌های مهم وزارت نیرو محسوب می‎شود، تاکید کرد: کنتور هوشمند سبب می‎شود مصرف آب در بخش کشاورزی بهینه شده و از اضافه ‌برداشت‌ها جلوگیری شود.

رستمی همچنین از انسداد 74 حلقه چاه غیر مجاز در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد چاه غیرمجاز توسط گروه های گشت و بازرسی و با همیاری و همکاری مردم و مسئولان در این استان شناسایی و مسدود شدند.

وی اضافه کرد: با انسداد این تعداد حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته از برداشت غیر مجاز سالانه چهار میلیون و 200 هزار متر مکعب آب منابع زیرزمینی جلوگیری شده است.

یک هزار و 780 حلقه چاه در ایلام وجود دارد که یک هزار و 380 حلقه متعلق به بخش کشاورزی، 282 حلقه به بخش صنعت و 117 حلقه نیز برای مصارف آب آشامیدنی است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار