سال 94 انجام شد؛
مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام ازتخریب 1850هکتارجنگل دراثرآتش سوزی درایلام خبرداد.
کد خبر: ۲۳۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 24 May 2016
مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام ازتخریب 1850هکتارجنگل دراثرآتش سوزی درایلام خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛دکتر احمدی مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام در حضور مسئودین کشوری و استانی و خبرنگاران گفت: متاسفانه در سال 94 و در اثر 71 مورد آتش سوزی خرد و کلان نزدیک به 1850 هکتار از جنگل های استان تخریب شدند.

دکتر احمدی ادامه داد:یکی از نیازهای ضروری استان ایلام و جنگلهای استان استقرار بالگرد در این استان است. جنگلهای انبوه و راه دسترسی بسیار سخت و نیز گستردگی کانون های خطر ساز آتش ضرورت استقرار بالگرد در استان ایلام را بیش از پیش ملموس می نماید.

ریاست سازمان منابع طبیعی استان در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد:حریق در جنگلها سالانه تنها 330 میلیارد تومان خسارت به بار آورده این خسارتها اگر با رقم مورد نیاز احیا جنگلها جمع شود یک عدد نجومی به دست می آید.

وی ادامه داد:با پیشگیری از وقوع اتش سوزی می توان با هزینه کرد مبلغی در حد 20 درصد این مبلغ در جلوگیری از ایجاد حریق نقش افرینی کرد.

دکتر احمدی میانگین علت انسانی حریق جنگل در جهان را 72 درصد دانست و گفت: در ایران ما 80 تا 90 درصد آتش سوزی های جنگل علت انسانی دارد و این مهم اهمیت مشارکت مردم را بیش از پیش نمایان می کند.

احمدی به اهمیت مشارکت مردم اشاره کرد و گفت:مردم و تشکل های مردم نهاد باید در حفاظت از جنگلهای استان ما را باری نمایند.

در استان ایلام بالغ بر 642 هزار هکتار جنگل و 746 هزار هکتار مرتع وجود دارد که می طلبد برای حفاظت و حراست از آنها همه آحاد جامعه بسیج شوند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار