دادستان عمومی و انقلاب ایلام گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط ایلام خط قرمز دادستانی است و بدون تعارف با عامل یا عاملان آن برخورد پشیمان کننده خواهد کرد.
کد خبر: ۲۳۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ 24 May 2016
دادستان عمومی و انقلاب ایلام گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط ایلام خط قرمز دادستانی است و بدون تعارف با عامل یا عاملان آن برخورد پشیمان کننده خواهد کرد. 

به گزارش تابناک ایلام، «حشمت شریفی» در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان، اظهار کرد: دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم با هنجارشکنان، متصرفین اراضی ملی و کسانی که جنگل و مرتع را آتش بزنند برخورد قاطعانه می‌کند و به عبارتی آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط ایلام خط قرمز دادستانی است و با عاملان برخورد قاطع خواهد شد.

شریفی با تأکید بر اینکه جنگل و منابع طبیعی متعلق به همه است و بر همگان واجب شرعی و قانونی است که از این سرمایه ارزشمند حفاظت و حراست کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول در فصل تابستان برای پیشگیری از آتش‌سوزی با تمام توان پای‌کار باشند و عملکرد آن‌ها در کاهش یا جلوگیری از آتش‌سوزی معلوم خواهد شد.

دادستان ایلام ادامه داد: ماده 47  قانون حفاظت و بهره‌برداري از جنگل‌ها و مراتع مجازات سنگيني را براي مرتكبين اين جرم تعيين كرده است.

وی با اشاره به اینکه به‌موجب اين ماده‌قانونی، هركس در جنگل عمداً آتش‌سوزي ايجاد كند به  سه تا ده سال  حبس محكوم خواهد شد، تصریح کرد: علاوه بر این ماده 45 قانون مذكور نيز می‌گوید: «‌آتش زدن نباتات در مزارع و باغات داخل يا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگلباني ممنوع است و درصورتی‌که درنتیجه‌ بي‌مبالاتي، حريق در جنگل ايجاد شود مرتكب به حبس تأديبي از دو ماه تا يك سال محكوم خواهد شد».  

در ادامه «رضا احمدی» - مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام نیز اظهار کرد: امسال با توجه به بارش‌های زیاد و رویش خوب جنگل و مراتع،برای جلوگیری از آتش‌سوزی ده دستگاه خودرو با امکانات لازم برای مهار آتش در جنگل‌ها استان آماده شده است.

وی بابیان اینکه منابع طبیعی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم با تمام توان برای پیشگیری و مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی تلاش خواهیم کرد، افزود: اگر مردم همراهی کنند هیچ‌گونه آتش‌سوزی رخ نخواهد داد./م



منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار