دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:بحث اربعین در استان ایلام مهم‌ترین موضوع شورا‌ فرهنگ عمومی کشور است.
کد خبر: ۲۳۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 24 May 2016

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت:بحث اربعین در استان ایلام مهم‌ترین موضوع شورا‌ فرهنگ عمومی کشور است.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسین شاهمرادی عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی دارای قاعده و نظم است و نباید مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان ‌ها را محدود به برنامه ریزی ایام و مناسبت‌ ها کرد.

وی با تاکید بر اینکه در نشست های شورای فرهنگ عمومی باید زیربناهای فرهنگی استان و وضعیت فرهنگ ‌عامه استان بررسی شود اضافه کرد: اعضای این شورا و متخصصان باید در دبیرخانه شورا در کارگروه‌های ویژه مسائل فرهنگی را تحلیل کنند.

حجت الاسلام شاهمرادی رسیدگی به مشکلات جوانان و ساماندهی مسائل انان را مهم ترین اولویت شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد.

وی افزود: شاکله این شورا که از سال 64 تشکیل و دارای 10 ماموریت مهم بوده، به نحوی است که افرادی که تاثیرگذار هستند، چه حقیقی و چه حقوقی در این آن حضور دارند، این شورا در سطح استان ‌ها به ریاست نماینده ولی ‌فقیه و نایب رئیسی استاندار شکل گرفته و دبیری آن نیز بر عهده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان است.

حجت‌الاسلام شاهمرادی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی موظف به تأمین اعتبار لازم برای دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی است، در سال جاری اعتباری در اختیار شورای فرهنگ عمومی در مرکز قرار داده‌ شده که بتدریج در اختیار دبیرخانه شوراهای فرهنگ عمومی استان ‌ها قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: قانونگذار در دوره‌ های گذشته، هیچ بودجه‌ ای برای شورای فرهنگ عمومی قرار نداده بود که سال گذشته یک ردیف بودجه‌ای از طریق مجلس شورای اسلامی به این امر اختصاص داده که بسیار اندک است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور یادآور شد: 22 نفر از اعضای تاثیرگذار در هر استان از جمله مدیران عضو این شورا هستند که باید هر ماه تشکیل جلسه داده و مصوبات نیز بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم قانون را دارد.

شاهمردای با اشاره به اینکه این شورا نمی‌تواند به مسائل جاری استان رسیدگی کند، اضافه کرد: بحث اربعین در استان ایلام مهم‌ترین موضوع شورا‌ فرهنگ عمومی است.

وی تاکید کرد: هر دستگاه در جلسه شورای فرهنگ عمومی دو وظیفه دارد که هم باید پاسخگوی آن دستگاه در شورا باشد و هم تصمیم‌گیری در مورد سازمان خود را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: کارشناسان باید معضلات استان را دقیق بررسی کنند و در شورای فرهنگ عمومی نتیجه کار کارشناسان و تاثیر آن در جامعه دیده شود./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار