داد باغداران چم بور را بشنوید؛
ریشه های باغات انگوری که در طول سالیان گذشته ممر درآمد جوانانی بیکار و زجر دیده بوده است با آفت بی تدبیری مسئولین جهاد کشاورزی استان ایلام رو به خشکی نهاده اند
کد خبر: ۲۳۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶ 23 May 2016
ریشه های باغات انگوری که در طول سالیان گذشته ممر درآمد جوانانی بیکار و زجر دیده بوده است با آفت بی تدبیری مسئولین جهاد کشاورزی استان ایلام رو به خشکی نهاده اند.
به گزارش خبرنگار تابناک از روستای چم بور بخش زاگرس باغات و تاکستانهای انگوری که چند سالی است به منبع درآمدی برای مردم تبدیل شده بود به علت عدم همراهی و همکاری مسئولین جهاد کشاورزی در حال نابودی می باشند.
متاسفانه ایستگاه پمپاژ آب از رودخانه سیمره برای این باغات تخریب شده و در مدت 8 ماه گذشته باغداران این روستا هر چه تلاش کرده اند به در بسته خورده است.
بازسازی و احیاء این ایستگاه پمپاژهزینه چندانی در بر نخواهد داشت،ولی در عوض نان سفره خانواده های تهی دست روستایی قطع نخواهد شد.
مردم این روستا تا پیش از این تنها از محل ماهیگیری و فروش آن ارتزاق کرده و درآمده دیگری نداشته اند.
در دوران مدیریت دکتر بازدار و مهندس شهبازی این باغات برای مردم احداث و کشت شده و زندگی این خانواده ها را دگرگون کرد.
ولی متاسفانه در دوران مدیریت جدید گویا قرار نیست صدای نجوا گونه ی آلام مردم فرخینوند (چم بور) و دیگر روستاهای استان به گوش مسئولین جهاد کشاورزی برسد.
از طرفی این نکته را خطاب به آن دسته از افرادی عرض می کنم که اعتبارات سیل را حیف و میل کرده و ما در مطالب قبلی به آنها اشاره کردیم.آیا پسندیده تر نبود این اعتبارات به جای حیف و میل شدن در بازسازی زیرساختهای کشاورزی و باغداری هزینه می شد؟
در دو سیل آبان ماه 94 و فروردین 95 خسارتهای زیادی به زیرساختهای بخش کشاورزی وارد آمد که هنوز مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است.الف/م
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
ممنون ازلطف شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار