معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ازبخشش سود و جریمه دیرکرد واحدهایی که کمتر از 10 میلیارد ریال بدهی داشته باشند خبرداد.
کد خبر: ۲۳۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 23 May 2016

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام ازبخشش سود و جریمه دیرکرد واحدهایی که کمتر از 10 میلیارد ریال بدهی داشته باشند خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛حشمت الله عسگری روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات صنعتگران این استان که با حضور منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بر اساس پیش بینی ها باید 30 درصد درآمد حاصل از این قانون برای کمک به بخش تولید اختصاص می یافت ولی در طول سال های اجرای این قانون در عمل این اتفاق نیفتاد و بخش تولید از این امکان بی بهره بود.

وی افزود: با توجه به اعتقاد دولت تدبیر و امید مبنی بر عملی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی در بودجه سال جاری این حوزه دارای ردیف اعتباری مشخص شد و 140 هزار میلیارد ریال از مجموع 480 هزار میلیارد ریال درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به بخش تولید اختصاص یافته است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: 10 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط مشکل دار در سراسر کشور شناسایی شده که می توانند از تسهیلات این حوزه در زمینه استمهال بدهی های بانکی استفاده کنند ضمن اینکه بر اساس تصمیم های اخذ شده بدهی تامین اجتماعی مانعی برای دریافت تسهیلات بانکی ایجاد نمی کند.

عسگری ادامه داد: سود و جریمه دیرکرد واحدهایی که کمتر از 10 میلیارد ریال بدهی داشته باشند بخشیده شده و در صورت پرداخت حدود یک سوم این مبلغ از سوی تولیدکنندگان مشکل دار بدهکار، یک بار دیگر بدهی آنها تقسط خواهد شد.

وی اضافه کرد: رفع مشکل واحدهای تولیدی ایلام نیازمند همکاری همه جانبه مدیران دستگاه های اجرایی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تولیدکنندگان است که امیدواریم با تلاش بتوانیم بخشی از این معضل را برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: صنعت ایلام بسیار نوپا بوده ولی به دلیل برخورداری از مزیت های مرز مهران و وجود بازار مناسب در آنسوی مرز می تواند بهترین بهره را از این امکان برد و کالاهای تولیدی این استان در کشور عراق بازار مناسبی را بدست آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: 550 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که 10 واحد از این تعداد بزرگ و 540 واحد نیز واحدهای کوچک و متوسط هستند.

یارالله نصیری افزود: 33 درصد این واحدها که شامل 180 واحد است، هم اکنون تعطیل هستند که از این تعداد؛ 70 واحد با شرایط بسیار سختی روبرو و به ورشکستگی کشیده شده اند.

وی اظهار کرد: از مجموع 370 واحد صنعتی فعال استان نیز 33 درصد با بیش از 70 درصد ظرفیت فعالیت می کنند، 45 درصد بین 50 تا 70 درصد و 22 درصد نیز با ظرفیت کمتر از 50 درصد در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام مجموع بدهی واحدهای صنعتی و تولیدی استان را یک هزار و 220 میلیارد ریال عنوان کرد که 650 میلیارد ریال از این مقدار اصل و سود تسهیلات بوده و مابقی نتیجه دیرکرد در پرداخت آن است.

نصیری یادآور شد: هفت هزار نفر در واحدهای صنعتی استان اشتغال بکار دارند که چهار هزار و 300 نفر از این تعداد تنها در سه مجموعه بزرگ پالایشگاه گاز، پتروشیمی و کارخانه سیمان شاغل هستند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار