مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری نخستین همایش منطقه ای فرهنگی، ادبی بزرگداشت محمد رحیم خان کرد از حکاماین استان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 23 May 2016

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری نخستین همایش منطقه ای فرهنگی، ادبی بزرگداشت محمد رحیم خان کرد از حکاماین استان خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛علی محمد نیاکان افزود: این همایش در بخش های مقاله، گردآوری اسناد معتبر و نسخ خطی و همچنین شعر، داستان و متون ادبی روزهای 12 و 13 مرداد امسال برگزار می شود.

وی محورهای ارسال مقاله به این همایش را تاریخ سیاسی و اجتماعی محمد رحیم خان کرد، بررسی تاریخ سیاسی اجتماعی استان ایلام در عصر محمد رحیم خان کرد، بررسی اشعار و حکایات ادبی بر جای مانده از محمد رحیم خان کرد، تبار شناسی محمد رحیم خان، بررسی احوال و افکار این شخصیت بر اساس مدارک، روانشناسی و شخصیت شناسی ابعاد مختلف شخصیتی ایشان اعلام کرد.

نیاکان محورهای بخش شعر همایش را اشعار، داستان و متون ادبی با موضوع زوایای شخصیت محمد رحیم خان کرد اعلام کرد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 25 تیر ماه است و همایش در شهرستان آبدانان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این همایش با هدف آشنایی بیشتر مردم با شخصیت محمد رحیم خان کرد با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری آبدانان، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، موسسه فرهنگی، هنری راه دانش آبدانان و انجمن شعر و ادب نوید شهرستان آبدانان ویژه استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و خوزستان برگزار خواهد شد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار