همزمان با فرا رسیدن 15 شعبان آیین های جشن و شادی میلاد خجسته و فرخنده صاحب الزمان (عج) در بسیاری از مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و منازل شخصی مردم از دیروز تاکنون در حال برگزاری هستند.
کد خبر: ۲۳۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 22 May 2016
به همین مناسبت مردم ولایت مدار شهرها و بخش های مختلف این استان با آذین بندی خیابان ها و نصب بیرق های رنگی، برگزاری آیین های سخنرانی، مولودی خوانی و مدیحه سرایی میلاد با سعادت این امام همام را گرامی می دارند.

مردم ولایتمدار و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه هیات های مذهبی در مناطق مختلف ایلام امروز با پخش نقل، شیرینی و شربت در خیابان های این شهر و برگزاری آیین های وی‍ژه جشن و شادی این میلاد خجسته را جشن گرفته اند.

بسیاری از زوج های جوان نیز این ایام را برای آغاز زندگی مشترک انتخاب و آیین های جشن عروسی در ایلام حسابی رونق گرفته است.

به همین مناسبت آیین های جشن و شادی میلاد خجسته و فرخنده صاحب الزمان (عج) در بسیاری از مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و منازل شخصی مردم از دیروز تاکنون در حال برگزاری هستند.

** مسجد مقدس صاحب الزمان شهر ایلام غرق در نور و سرور
به مناسبت گرامیداشت نیمه شعبان و میلاد مسعود حضرت ولی عصر (عج) دیشب و امروز مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) شهر ایلام غرق در نور و سرور و شادی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شماری زیادی از علاقمندان و دوستداران اهل بیت با گردهمایی در این مکان مقدس به مولودی خوانی، خواندن دعا، نماز و مناجات پرداختند و برای ظهور امام زمان (عج) دست به آسمان بلند کردند.

پخش نذری و شکلات، روشن کردن شمع و عود و مشک، گلاب پاشی و ریسه بندی و چراغانی این مسجد و خیابان های اطراف از جمله اقدام هایی بودند که دوستداران و عاشقان مهدی صاحب الزمان در جشن نیمه شعبان در خیابان ها و کوچه های منتهی به مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) انجام دادند.

دوستداران اهل بیت با حضور گسترده در این مکان مقدس دیشب تا پاسی از شب و امروز صبح در حال شادی و جشن و سرور هستند.
به گزارش تابناک ایلام، نظیر همین مراسم در سایر مساجد و شهرهای استان ایلام به مناسبت گرامیداشت میلاد حضرت مهدی (عج) در حال برگزاری است.

** بقاع متبرکه و امامزادگان ایلام میزبان جشن های نیمه شعبان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان و نورافشانی بقاع متبرکه استان به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، حجت الاسلام حسن شهیدی گفت: به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت مهدی(عج) جشن نیمه شعبان در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

وی از برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان خبر داد و افزود: شب گذشته بعد از اقامه نماز مغرب و عشا آسمان بقاع متبرکه شاخص استان، شاهد مراسم نورافشانی بود.

حجت الاسلام شهیدی تاکید کرد: سخنرانی، برنامه های متنوع معنوی، قرائت دعای کمیل در شب میلاد و همچنین قرائت دعای ندبه در صبح روز نیمه شعبان از برنامه های پیش بینی شده این مراسم است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار