رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام ازنقش مهم جامعه عشایری دراستان و حمایت آنها از ولایت فقیه در همه عرصه هاخبرداد.
کد خبر: ۲۳۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 21 May 2016
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام ازنقش مهم جامعه عشایری دراستان و حمایت آنها از ولایت فقیه در همه عرصه هاخبرداد.


به گزارش ابناک ایلام
؛سید اسکندر صیدایی روز شنبه در همایش ایلات و طوایف بسیج عشایری استان ایلام اظهار کرد: یکی از مهمترین خصلت ها و ویژگی های جامعه عشایری استان ایلام ولایت مداری و حمایت آنها از ولایت فقیه در همه عرصه ها است.

وی یادآور شد: زندگی توام با پایداری و مقاومت عشایر با وجود سختی ها و کمبود امکانات، اصالت و صداقت و نیز تلاش و مجاهدت برای رسیدن به اهداف و خواسته ها از دیگر ویژگی های جامعه عشایری استان است.

صیدایی افزود: یکی از مهمترین خصایص عشایر داشتن بصیرت و آگاهی و در صحنه بودن آنها است که در همه مقاطع و صحنه های مختلف انقلاب با همه توان و قدرت حضور داشتند و این امر بیانگر سطح بینش و درایت آنها است.

به گفته صیدایی، از دیگر نکات بارز عشایر دین داری این قشر است که با وجود مکاتیب فکری و سیاسی گوناگون آنها با پیروی از مکتب رهایی بخش اسلام و در قالب دینداری ارزشی تنها در پی معنویت های دینی و الهی و کسب رضای پرودگار هستند.

وی با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در تولید دارند، تاکید کرد: این جامعه 25 درصد تولید فرآورده های استراتژیک دامی را در اختیار دارند که البته با توجه به شرایط زندگی امروز عشایر باید در صدد ایجاد تعدد اشتغال نیز باشند.

صیدایی توضیح داد: عشایر به طور همزمان علاوه بر انجام فعالیت دامداری در مباحث و مشاغلی چون زراعت، صنایع دستی و سایر مشاغل مرتبط با حوزه کشاورزی نیز ورود و نقش مهم دیگری در اقتصاد خود و جامعه ایفا کنند.

صیدایی با اشاره به موضوع مهم تب برفکی و شیوع آن در بین دام های سبک و سنگین این استان در سال گذشته اظهار کرد: با وجود آنکه هنوز بودجه سال جدید استان ها و دستگاه های اجرایی ابلاغ نشده اما به علت حساسیت موضوع از محل منابع داخلی اعتباراتی برای مقابله با تب برفکی به اداره کل دامپزشکی و اعتباری نیز برای تامین آب مورد نیاز عشایر به اداره کل امور عشایری استان داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام به مسئولان استان ایلام پیشنهاد کرد نشست شورای عشایر سال جاری را در یکی از مناطق عشایری و با استقرار در یکی از سیاه چادرهای عشایری و با حضور همه مسئولان دستگاه های مرتبط و سران و نمایندگان ایلات و طوایف عشایری برگزار کنند.

وی ضمن توصیه به همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان برای رسیدگی هر چه بیشتر به وضعیت عشایر استان، از بزرگان این قشر نیز خواست، تلاش و همت خود را برای ادامه تحصیل فرزندان در همه سطوح بکار گیرند.

این همایش با حضور جمعی از سران و نمایندگان عشایر بسیجی استان ایلام در سالن همایش های گردان امام حسین (ع) سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) ایلام برگزار شد.
69 هزار نفر بالغ بر 11 درصد از جمعیت استان را عشایر تشکیل داده اند.
29 اردیبهشت هر سال بنام روز بسیج عشایر نامگذاری شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار