استاندارایلام گفت:سازمان جهاد کشاورزی تلاش خود برای ورود واحدهای تولیدی تبدیلی در استان ایلام به کار گیرد.
کد خبر: ۲۳۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 19 May 2016
استاندارایلام گفت:سازمان جهاد کشاورزی تلاش خود برای ورود واحدهای تولیدی تبدیلی در استان ایلام  به کار گیرد.


به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضامروارید روز پنجشنبه در نخستین ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام توضیح داد: سازمان جهادکشاورزی استان کشت و توسعه محصول چغندرقند را در دست اجرا دارد اما نکته حایز اهمیت نبود کارخانه های تبدیلی تولید قند است که هم اکنون کارخانه های تولید قند در برخی استان ها به عللی غیر فعال هستند که این واحدهای تولیدی می توانند با همکاری دستگاه های مرتبطی چون سازمان صنعت ، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی در استان ایلام فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر اینکه هزینه های کمتری برای ایجاد واحدهای تولیدی مورد نیاز استان مصرف می شود ، کارخانه ها و صنایع تبدیلی مد نظر نیز در استان ایلام راه اندازی خواهد شد و همچنین کارخانه های جدیدی با هزینه زیاد در استان احداث نمی شود .

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی تلاش خود برای ورود این گونه واحدهای تولیدی تبدیلی در استان ایلام را به کار گیرد و همچنین توسعه گلخانه ها، استفاده بهینه از اراضی شیب دار برای توسعه باغات و نیز طرح های آبخیزداری را در دستور کار و توجه خود قرار دهد.

مروارید ایجاد کارخانه ها و کارگاه های تولیدی در قالب کارگاه های روستایی در بخش های مختلفی چون حوزه صنعت، معدن و تجارت را در سطح روستا ها و مناطق دورافتاده قابل اهمیت دانست و تاکید کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ها باید از احداث کارگاه های روستایی در این نقاط استفاده شود.

وی در پایان با یادآوری بر فعال کردن فاز 2 پالایش گاز ایلام خواستار فراهم ساختن شرایط مناسب برای ورود سرمایه گذاران بومی و غیر بومی به حوزه های مختلف استان شد و از سفر هیات تجاری و اقتصادی کشور هلند به استان در آینده نزدیک خبر داد.

معاون عمرانی استانداری نیز گفت: باید یکی از مهمترین برنامه های استان تلاش برای جلوگیری از خام فروشی محصولات تولید شده در استان باشد و نیز مدیران دستگاه های اجرایی از ارائه امار غیر واقعی در خصوص اشتغال و طرح های اشتغال زا خودداری کنند.

شاپور پولادی اظهار کرد: همچنین مدیران دستگاه های اجرایی با همکاری بخش خصوصی باید با ایجاد صنایع تولیدی ضمن جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها میزان ارزش افزوده استان را نیز افزایش دهند.

وی تاکید کرد: باید با بررسی میزان عرضه و تقاضای استان از صدور مجوز مشاغلی که اشباع شده اند جلوگیری کرد و همچنین پروسه های دست و پاگیر سرمایه گذاری در استان نیز بازنگری شود.

در این نشست که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن نشست های استانداری برگزار شد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص برخی از طرح های این سازمان در سال 95 با محوریت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: افزایش زراعت و کشت کلزا به مقدار چهار هزار و 500 تن ، تولید چغندر قند پاییزه به میزان 12 هزار تن، تلاش برای ایجاد کارخانه قند و صنایع تبدیلی از برنامه های این سازمان در سال جاری است.

سید محمد تراب میری افزایش محیط های گلخانه ای در سطح 12 هکتار در جهت استفاده بهینه از منابع آبی، تجهیز و نوسازی ناوگان کشاورزی، توسعه باغات به ویژه باغات پسته به میزان 200 هکتار در مناطق شمالی استان، ایجاد ایستگاه های تامین آب کوچک را از دیگر طرح های این سازمان در سال جاری برمبنی اقتصاد مقاومتی دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست در باره برنامه های مهم این سازمان در سال 95 اظهار کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته از میان 183 واحد غیر فعال و تعطیل استان 116 واحد امسال احیا می شوند که برای فعالیت مجدد این واحد ها مبلغ 950 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

یارالله نصیری افزود: یکی از مهمترین برنامه ها تلاش برای به بهره برداری رسیدن واحدهای تولیدی در دست احداث با پیشرفت فیزیکی بالای 67 درصد است که در مجموع 35 طرح شامل هفت طرح بزرگ و 28 طرح کوچک می باشد.

در این نشست مسئولان و مدیران دیگر دستگاه ها نیز به ارائه گزارشی از برنامه های دستگاه های خود در سال جاری با محوریت اقتصاد مقاومتی پرداختند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار