مدیر جهاد کشاورزی سیروان ازافزایش50درصدی برداشت غلات نسبت به سال گذشته درسیروان خبرداد.
کد خبر: ۲۳۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 19 May 2016
مدیر جهاد کشاورزی سیروان ازافزایش50درصدی برداشت غلات نسبت به سال گذشته درسیروان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛حاجیعلی پور محمد گفت: 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت غلات (جو و گندم) در سال زراعی جاری رفته است.

وی افزود: از این مقدار اراضی قریب به پنج هزار هکتار به کشت گندم و 6زار هکتار دیگر نیز به کشت جو اختصاص یافته است.

ی اظهار کرد: با توجه به بارندگی های مناسب در سال زراعی پیش بینی می شود مقدار 25 هزار تن غلات گندم و جو از مزارع سیروان برداشت شود که نسبت به زمان مشابه سال گذشته میزان برداشت بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

پور محمد یادآور شد: در سال گذشته 2 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان این شهرستان خریداری شد که امسال با افزایش میزان بارندگی ها پیش بینی می شود بیش از 7 هزار تن غلات شامل چهار هزار تن گندم و سه هزار تن جو مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیروان با بیان اینکه 2 مرکز برای خرید محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز در بخش های کارزان و مرکزی این شهرستان پیش بینی شده است، گفت: برداشت محصولات زراعی با 30 دستگاه کمباین انجام می شود که 6 دستگاه کمباین بومی و مابقی از خارج استان (غیربومی) برای این موضوع تامین شده است.

پورمحمد تاکید کرد: بانک کشاورزی بعنوان بانک عامل پرداخت خرید محصولات کشاورزی مردم انتخاب شده است و هیچگونه مشکلی در پرداخت بهای محصول مازد خریداری شده به کشاورزان وجود ندارد.

شهرستان سیروان به مرکزیت شهر لومار در 65 کیلومتری ایلام قرار دارد و دارای 22 هزار اراضی کشاورزی است که از این مقدار 2 هزار و 200 هکتار آن آبی و مابقی اراضی دیم است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار