استاندار ایلام با اشاره به جمعیت استان گفت: جمعیت ایلام به نسبت وسعت آن کم است و باید با برنامه ریزی لازم رشد جمعیت در استان را افزایش داد.
کد خبر: ۲۳۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸ 18 May 2016
استاندار ایلام با اشاره به جمعیت استان گفت: جمعیت ایلام به نسبت وسعت آن کم است و باید با برنامه ریزی لازم رشد جمعیت در استان را افزایش داد ولی ابتدا باید دلایل کاهش رشد جمعیت در استان مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.


به گزارش تابناک ایلام
؛محمدرضا مروارید عصر چهارشنبه در نشست شورای راهبردی جمعیت استان ایلام به نقش موثر جمعیت در توسعه اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین معیارهای توسعه وجود جمعیت به ویژه در میان افراد فعال جامعه است.

وی یکی از مشکلات کشور در آینده را پیری جمعیت برشمرد و اظهار کرد: راهکارهای رشد متوازن جمعیت باید توسعه کارشناسان این حوزه مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به جمعیت استان یادآور شد: جمعیت ایلام به نسبت وسعت آن کم است و باید با برنامه ریزی لازم هم رشد جمعیت در استان را افزایش داد و هم روند مهاجرت فرستی به استان ایلام افزایش پیدا کند ولی ابتدا باید دلایل کاهش رشد جمعیت در استان مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

مروارید به مهاجرت ساکنان روستاها و شهرهای کوچک به مناطق دیگر اشاره کرد و این موضوع را یکی از مشکلات استان ایلام دانست که باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت خانوارهای تک نفره در این استان اضافه کرد: افزایش دو برابری تعداد خانوارهای تک نفره مناسب استان ایلام نیست.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست به قرار گرفتن استان در عصر طلایی جمعیتی اشاره کرد و این امر را یک فرصت دانست که چنانچه به نحو مناسب از آن استفاده نشود، مستعد تبدیل شدن به تهدید است.

حسین کلانتری وجود آمار مناسب و روزآمد را پایه برنامه ریزی برشمرد و اظهار کرد: بدون دسترسی به آمار صحیح و به روز، برنامه ریزی ها به نتیجه مطلوب نخواهند رسید./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
م احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
شریط اقتصادی محیا کنند .همانند پدرانمان یک ساله برعکسش میکنیم .!!!!!!!!!!
زاگرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
کارشناسی لازم ندارد ، هزینه اضافی نکنید... فقر ، بیکاری ، محرومیت، نبود زیر ساختها ، عقب ماندگی فرهنگی ، شرایط بد آب و هوایی ، نوار مرزی و ... علت فرار مردم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
یعنی واقعانمیدونیددلیلش چیه آمارتحت پوشش نهادهای حمایتی رانگاه کنیدتابفهمید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار