معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران گفت: رویکرد وزارت نیرو از سمت کارهای سخت افزاری سمت مدیریت منابع آب تغییر کرده است.
کد خبر: ۲۳۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 18 May 2016

معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران گفت: رویکرد وزارت نیرو از سمت کارهای سخت افزاری سمت مدیریت منابع آب تغییر کرده است.



به گزارش تابناک ایلام؛نادعلی حاجیلری روز چهارشنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری شرکت آب منطقه ای استان ایلام با دانشگاه ایلام اظهار کرد: چالش ها، مشکلات و محدودیت های منابع آبی کشور بر کسی پوشیده نیست و کاهش منابع آب زیرزمینی و خشک شدن تالابها در زندگی سیاسی اجتماعی مردم یک چالش واقعی در زندگی مردم است.

وی افزود: این چالش هر روز عمیق تر می شود و زخمی است که بر پیکره سرزمین کهن ایران وارد می شود.

معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران گفت: برای اینکه پاسخی برای مسائل و مشکلات روز پیدا کنیم چاره ای جز حرکت به سمت تحقیق و مطالعه و رسیدن به راهکارها از مسیر علمی و پژوهشی نداریم.

حاجیلری تاکید کرد: جایی که بیشترین کمک را می کند و مسیری که تمامی کشورهای پیشرفته دنیا از آن عبور کرده اند جز دانشگاه ها نیست و اسناد بالادستی و توصیه های رهبر معظم انقلاب در رابطه با بسیج علمی و پژوهشی و استفاده از تجربیات تحقیق و توسعه از تکلیف بالاتر رفته است.

وی یادآور شد: هیچ ظرفیتی بدون طی کردن مسیر علم و تحقیق بارور نمی شود و استفاده از ظرفیت های دانشگاه برای رسیدن به اهداف عالی ضروری است و اثرگذاری بر شرایط اقتصادی کشور نیازمند تحقیق و توسعه است.

معاون تحقیقات، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مادر تخصصی منابع آب ایران گفت: معیشت مردم ایران به آب گره خورده است و نتیجه عملکرد ما این است که مردم به سمت فعالیت های غیرقانونی برای تامین معیشت خود روی می آورند.

حاجیلری افزود: هم اکنون مسائل اجتماعی زیادی داریم که به سمت سیاسی و امنیتی شدن در حال حرکت است و باید تلاش شود مطالعه و تحقیق در این زمینه ها از نگاه مردم انجام شود.
وی تاکید کرد: در خصوص انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی مشکلات زیادی وجود دارد و هنوز ذهنیت ها در خصوص مبانی کار حل نشده است و طرز تلقی ها به گونه ای نیست که نقشه راه ها و اسناد بالادستی را حمایت کند.

وی گفت: منابع مالی حوزه تحقیقات و پژوهش در کشور ناپایدار است اما اگر اعتقاد و باور در این زمینه وجود داشته باشد دسترسی به منابع امکانپذیر خواهد بود.

رئیس دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: این استان ظرفیت های جدیدی در حوزه های مختلف دارد و نباید با دید و نگاه پیشین به این استان نگریسته شود.

محمد علی اکبری با تاکید بر اینکه امکان کار و فعالیت مشترک فراهم است، افزود: استان ایلام باید با همکاری دیگر استان های کشور ظرفیت های خود را توسعه دهد.

وی بحران آب را یکی از مقولات مشترک بین استان ایلام و کشور همسایه عراق عنوان کرد و گفت: دانشگاه ایلام در تلاش است فرصت و ظرفیت موجود در این زمینه را از دست ندهد.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن در جایگاه اصلی و واقعی برنامه و رویکرد اصلی دانشگاه ایلام است و باید برای رسیدن به آن هزینه کند.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات استان های جدار مرزی ایران و عراق در این دانشگاه اظهار کرد: مسئولان و اصحاب رسانه 8 استان عراق و 5 استان کشورمان میهمان دانشگاه ایلام هستند.

علی اکبری افزود: دانشگاه ایلام ظرفیت و توانمندی لازم برای رفع نیازمندی های حوزه آب کشور را دارد و این ظرفیت را به عنوان سرمایه ملی در اختیار تمامی دستگاه های اجرایی قرار می دهد.

در این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک شرکت آب منطقه ای استان ایلام و دانشگاه ایلام با امضای ذوالفقار مهدیزاده مدیرعامل آب منطقه ای ایلام و محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام منعقد شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار