باتلاش مسئولین مرکز دندانپزشکی بخش سراب میمه از توابع شهرستان مرزی دهلران راه اندازی شد.
کد خبر: ۲۳۲۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 18 May 2016

باتلاش مسئولین مرکز دندانپزشکی بخش سراب میمه از توابع شهرستان مرزی دهلران راه اندازی شد.


به گزارش تابناک ایلام؛دندانپزشکی از جمله خدماتی است که مردم به آن نیاز دارند و بخش سراب میمه از سال 64 تاکنون از داشتن دندانپزشک محروم بوده و مردم مجبور بودند برای استفاده از این خدمات به مرکز استان یا بخش پهله مراجعه کنند.

مردم این بخش برای استفاده از خدمات دندانپزشکی باید مسافت زیادی را پیموده و از طرفی متحمل هزینه های بسیار می شدند تا از خدمات اولیه در خصوص بهداشت دهان و دندان استفاده کنند.

همزمان با هفته دولت سال 92 بود که مرکز بهداشتی درمانی شهید فلاحی سراب میمه در زمینی به مساحت یک هزار و 800 مترمربع و زیربنای 750 مترمربع در سه طبقه و با اعتباری 3.5 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

در این مرکز که جهت ارایه خدمات به مردم این بخش راه اندازی شده بود، واحدهای بهداشت محیط، بهداشت خانواده، مبارزه با بیماری‌ها، آزمایشگاه، تزریقات، مجری برنامه پزشک خانواده، داروخانه و پزشک و ماما نیز به ‌صورت شبانه‌روزی برای خدمت به مردم مستقر شدند.

از سال تاسیس این مرکز تاکنون با پیگیری های استاندار، فرماندار شهرستان ، بخشدار سراب میمه و دانشگاه علوم پزشکی تلاش برای استقرار واحد دندانپزشکی در این مرکز ادامه داشت تا اینکه به همت دولت تدبیر و امید این خواسته دیرینه مردم این بخش محقق شد و امروز واحد دندانپزشکی و امکانات مربوطه در این مرکز مستقر و آماده ارایه خدمات دندانپزشکی به مردم است.

فرماندار دهلران با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و سلامت و اجرای موفق طرح تحول سلامت و نتایج مثبت آن در جامعه گفت: با پیگیری مدیریت ارشد استان و حمایت دانشگاه علوم پزشکی ایلام واحد دندانپزشکی بخش سراب میمه با هزینه 400 میلیون ریال آماده ارایه خدمات به مردم این بخش است.

امیدعلی سبزی از تجیهز واحد دندانپزشکی بخش سراب میمه به دستگاه های یونیت دندانپزشکی، اتو کلاو و فول برقی خبر داد و افزود: این واحد به منظور ارایه خدمات در حوزه دهان و دندان بمدت یک روز در هفته آماده ارایه خدمات به مردم است.

بخشدار سراب میمه نیز گفت: از سال 64 تاکنون این بخش از خدمات دندانپزشکی محروم بود که به همت دولت تدبیر و امید امروز مردم این بخش از خدمات دندانپزشکی با گذشت 31 سال بهره مند شدند.

هدایت افسرده افزود: این واحد در مرکز درمانی شهید فلاحی سراب میمه مستقر شده و دندانپزشک روزهای چهارشنبه هر هفته آماده ارایه خدمات به مردم است.

وی گفت: جمعیت چهار هزار نفری بخش سراب میمه شامل 700 خانوار در شهر سراب میمه و 239 خانوار روستایی این بخش از این پس برای مراجعه به دندانپزشک مشکلی ندارند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار