رئیس دادگستری شهرستان چرداول ازبرگزاری کلاس آموزشی شوراهای حل اختلاف خبرداد.
کد خبر: ۲۳۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 18 May 2016

رئیس دادگستری شهرستان چرداول ازبرگزاری کلاس آموزشی شوراهای حل اختلاف خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام
؛سید علی نوربخش روز چهارشنبه در کلاس توجیهی و آموزشی اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان چرداول گفت: مهم ترین مزایای این نهاد کاهش مراجعه مردم به دادگستری ها،صلح و سازش محلی و رفع اختلاف ها، جلوگیری از طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها و تکریم ارباب رجوع می باشد.

وی گفت: شوراهای حل اختلاف به عنوان نهاد مردمی با الگو گیری از آموزه های دینی نماد و ترویج دهنده فرهنگ صلح و سازش در جامعه هستند.

وی با ذکر این نکته که تشکیل شوراهای حل اختلاف از ابتکارات قوه محترم قضایی و باعث حبس زدایی و کاهش زندانیان می گردد بیان داشت: درسیر رسیدگی به پرونده های قضایی دو مرحله صلح و قضاوت وجود دارد و با تشکیل این نهاد مردمی نقش و جایگاه صلح و سازش که در قرآن و آموزه های دینی بر آن تاکیر فراوانی شده است بیشتر نمایان می شود.

وی خاطر نشان کرد: 17 شعبه شورای حل اختلاف با تعداد 57نفر عضو اصلی و دبیر خانه و همچنین 34 عضو علی البدل در مجمع شوراهای حل اختلاف شهرستان چرداول فعالیت دارند.
نوربخش همچنین آموزش اعضای شورای حل اختلاف را موجب پیشرفت در مسیر تحقق برنامه ها و اهداف دستگاه قضایی می شود.

رئیس دادگستری شهرستان چرداول اظهار داشت:شوراهای حل اختلاف باید نظم و دقت در عمل را سرلوحه کارهای خود قراردهند و با بالا بردن سطح علمی و آموزشی خود و آشنایی با قوانین قضایی رسیدگی به پرونده های قضائی را در کمترین زمان و با رعایت حق و عدالت به سرانجام برسانند.

نوربخش تاکید کرد که رئیس دادگستری و شوراهای حل اختلاف شهرستان چرداول استفاده از ظرفیت معتمدین و بزرگان را در صلح و سازش موثر دانست.

آموزش نحوه کار در دبیرخانه شورا، رسیدگی مدنی، آشنایی با دعاوی جاری در شوراها، مهارت ایجاد صلح و سازش،، آشنایی با شرایط شهود و مطلعین و نحوه احضار و تحقیق از مطلعین، سازش و نحوه تنظیم گزارش و دادخواست اعسار در شوراهای حل اختلاف به تمام اعضای شوراها و دبیرخانه از برنامه های این دوره یک روزه آموزشی است.

شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قراردارد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار