مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: تلفات برق استان در پایان سال گذشته به عدد 15.37 درصد رسید که نسبت به سال ماقبل آن به میزان 8 درصد کاهش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۲۳۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 18 May 2016
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: تلفات برق استان در پایان سال گذشته به عدد 15.37 درصد رسید که نسبت به سال ماقبل آن به میزان 8 درصد کاهش نشان می‌دهد.
به گزارش تابناک ایلام،مهندس «هادی شیرخانی» اظهار کرد: تعداد 65 هزار و 268 مشترک برق در سطح شهرستان ایلام از خدمات شركت توزيع نيروي برق بهره‌مند هستند.

وی از جمع‌آوري 7 هزار و 482 فقره انشعاب غيرمجاز برق در اين استان طي سال 94 خبر داد و افزود: از اين تعداد انشعاب غيرمجاز جمع‌آوري شده، چهار هزار فقره مربوط به انشعابات مشهود و سه هزار و 482 مورد نيز مربوط به انشعابات غيرمشهود بوده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه از تعداد چهار هزار انشعاب غيرمجاز شناسايي شده مشهود، تاكنون دو هزار مورد اصلاح شده و مابقي نيز در دست پيگيري در مراجع حقوقي و قضايي است، اضافه کرد: انشعابات غيرمجاز مشهود در اين استان کاملا جمع‌آوری شده که با اقدام‌هاي صورت گرفته پيک بار برق در سطح استان كاهش چشمگيري داشته است.

شیرخانی تعداد انشعابات واگذار شده در سال گذشته را 1 هزار و 864 انشعاب اعلام و عنوان کرد: از این تعداد انشعاب 1 هزار و 535 فقره خانگی شهری، 325 فقره خانگی روستایی و 4 فقره نیز صنعتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف انرژی از جمله مباحث مهمی است که در سرلوحه طرح‌ها و برنامه‌های صنعت برق از سال‌های گذشته تاکنون وجود داشته و امروزه اهمیت و نقش آن در برنامه‌های توسعه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بسیار ضروری‌تر به نظر می‌رسد، تاکید کرد: تلفات برق استان در پایان سال گذشته به عدد 15.37 درصد رسید که نسبت به سال ماقبل آن به میزان 8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بيشترين تلفات شبكه برق را مربوط به بخش توزيع دانست و یادآور شد: در بین استان‌های کشور از نظر میزان کاهش تلفات رتبه دوم را داریم که بیشترین علت تاثیرگذار در افزایش تلفات برق استان، پدیده زشت دستکاری در لوازم اندازه‌گیری و سرقت مستقیم از شبکه‌های برق است که انجام بازدیدهای دوره‌ای و تست‌های لوازم اندازه‌گیری و استفاده از لوازم و تجهیزات به‌روز در شبکه‌های توزیع از جمله اقدامات مقابله با سرقت انرژی و کاهش تلفات انرژی بوده است.

شیرخانی به احتمال کاهش 2 تا 5 هزار مگاواتی برق در تابستان پیش رو اشاره و تصریح کرد: اهتمام در آموزش مدیریت مصرف برق و کاهش تلفات می‌تواند از بروز خاموشی‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در برخی مواقع که شاهد ورود ریزگردها از کشورهای همسایه هستیم گرد و خاک بر روی ایزولاتورها قرار گرفته و در صورت بارشی اندک، گرد و خاک به صورت کامل از روی ایزولاتورها پاک نمی‌شود و گرد و خاک قرار گرفته روی آنها با جذب کمی رطوبت سبب ایجاد قطعی و اتصالی در شبکه می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: در اثر وزش باد بعضا در نقاطی از شبکه که فاصله هادیها از هم کم است سبب برخورد هادیها و ایجاد اتصال شده که سهم این گونه خاموشی‌ها در شبکه توزیع به علت استفاده از اسپیسرها و رگلاژ پایه‌های کج شده در تعمیرات دوره‌ای و همچنین رعایت استانداردها در طراحی شبکه‌های جدید به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

شیرخانی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه توسعه در حوزه فعالیت‌های صنعت برق می‌تواند نقش بی‌بدیلی در این راستا ایفا کند، حال که به فرموده مقام معظم رهبری دو مفهوم بزرگ به عنوان محرک به اقتصاد مقاومتی افزوده شده که تمام مدیران باید بکوشند تا در راستای مدیریت صحیح منابع و کاهش تلفات اقدام و با  مدیرت جهادی به این مهم عمل کنند.

وی با بیان اینکه برای عموم جامعه اطلاع‌رسانی برای صرفه‌جویی و درست مصرف کردن از طریق صدا و سیما به صورت پیام‌های زیرنویس، پخش انیمیشن‌ها و مصاحبه با کارشناسان صورت گرفته است، عنوان کرد: در بخش‌های کشاورزی و صنعتی مشترکینی که در طرح‌های تحقیقاتی شرکت کنند معافیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود که در بخش‌های اداری و عمومی نیز مکاتباتی برای اطلاع‌رسانی کاهش مصرف صورت گرفته است./م





منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار