آیین اختتامیه جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان‌های جدار مرزی ایران و عراق، امروز(۲۹ اردیبهشت) در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 18 May 2016

 آیین اختتامیه جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان‌های جدار مرزی ایران و عراق، امروز(۲۹ اردیبهشت) در دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.


بهگزارش تابناک ایلام،جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان‌های جدار مرزی ایران و عراق در 27 اردیبهشت سال جاری با افتتاح نمایشگاه آثار مطبوعاتی استان‌های شرکت‌کننده در این جشنواره از دو کشور ایران و عراق در سالن کتابخانه بنیاد قلم چی در دانشگاه ایلام برگزار شد.

 

در این مراسم استانداران حلبچه و واسط کشور عراق و فرمانداران و مسئولان اجرایی، فرهنگی و مطبوعات استان‌های میسان، واسط، دیالی، سلیمانیه و اربیل، حلبچه و بصره کشور عراق و همچنین مسئولان اجرایی و فرهنگی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان حضور داشتند و از نمایشگاه آثار مطبوعاتی دو کشور ایران و عراق و ظرفیت‌ها و توانمندهای صنعتی، گردشگری و توریسم استان ایلام بازدید کردند.

 

مراسم رسمی افتتاح نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی استان ایلام، در سالن آیت‌الله حیدری با حضور پرشور مطبوعات و اصحاب قلم، اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه، مسئولان فرهنگی و اجرایی دو کشور ایران و عراق، پرفسور کردوانی و دانشجویان دانشگاه ایلام در فضایی بانشاط برگزار شد.

 

در این مراسم سخنرانان ازجمله استاندار واسط و حلبچه عراق، استاندار ایلام و رئیس دانشگاه ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و همچنین اصحاب رسانه این دو کشور، بر نقش تأثیرگذار مطبوعات در ایجاد زمینه‌های تعامل و همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند و خواستار افزایش مراودات فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی استان‌های نوار مرزی ایران و عراق شدند.

 

برگزاری نشست‌های تخصصی نقش رسانه‌ها در همکاری‌های و تعاملات منطقه‌ای و برگزاری کارگاه‌های تخصصی رسانه‌ها، نشست روسای خانه‌های مطبوعات استان‌های شرکت‌کننده در این جشنواره، بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری و صنعتی استان ایلام، برگزاری نشست‌های مسئولان و استانداران استان‌های شرکت‌کننده در راستای ایجاد زمینه‌های لازم برای تعاملات هر چه بیشتر از دیگر برنامه‌های روز دوم این جشنواره بود.

 

بیش از 1200 اثر به دبیرخانه این جشنواره از اهالی رسانه 12 استان جدار مرزی ایران و عراق به دبیرخانه ارسال‌شده بود که در مراسم اختتامیه این جشنواره که امروز(29 اردیبهشت) در سالن آیت‌الله حیدری ایلامی دانشگاه ایلام، با تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، گفت‌وگو و مصاحبه، تیتر، طنز، صفحه‌آرایی، عکس، طرح و کاریکاتور و با حضور مسئولان ایرانی و عراقی برگزار می‌شود.

 

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی جدار مرزی ایران و عراق با حضور رایزنان فرهنگی ایران در عراق، انتظامی معاون وزیر فرهنگی و ارشاد اسلامی، حضور مسئولان و استانداران عراقی استان‌های هم‌مرز با ایران، مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سایر مسئولان کشوری و استانی و اهالی رسانه های دو کشور ایران و عراق برگزار می‌شود./م




منبع:شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار