تابناک از وضعیت راه های استان گزارش می دهد؛
راه و جاده استاندارد را همگان شاهرگ های توسعه در هر استان و منطقه ای می دانند. به زبان ساده تر در هیچ منطقه ای توسعه حاصل نمی شود مگر با احداث جاده ها و راه های ارتباطی استاندارد و با کیفیت.
کد خبر: ۲۳۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 18 May 2016
راه و جاده استاندارد را همگان شاهرگ های توسعه در هر استان و منطقه ای می دانند. به زبان ساده تر در هیچ منطقه ای توسعه حاصل نمی شود مگر با احداث جاده ها و راه های ارتباطی استاندارد و با کیفیت.


به گزارش تابناک ایلام؛استان ایلام یکی از استانهای کوهستانی کشور در منطقه زاگرس بوده که ایجاد راه استاندارد در آن به هزینه ی بالا و مدیریت صحیح و کار آمد نیاز دارد.

ساخت بیش از 8 تونل در جاده های استان گواهی بر کوهستانی بودن راه های استان است.

از طرفی تا جاده های ما استاندارد نباشد نمی توان انتظار داشت که توسعه ی پایدار در استان حاصل گردد.
در حال حاضر مقدار جاده های استاندارد استان ایلام در سطح نیاز استان نبوده و همین میزان هم در دوره ی مدیریت های قبلی ساخته شده است.

به زبان ساده تر امروز راه سازی  و ایجاد راه های استاندارد در استان ایلام در رکود کامل به سر برده و گویا قرار نیست تغییری در این روند حاصل گردد.

تا زمانی که جاده های استاندارد در استان ایلام ساخته نشود نمی توان انتظار داشت که توسعه در استان حاصل شده و سرمایه گذاران به سرمایه گذاری میل و رغبت نشان دهند.

دو موضوع در ضعف مدیریت راه و شهرسازی استان قابل لمس است. یکی اینکه پروژه هایی که در زمان مهندس بهادری با سرعت خوبی در حال انجام بودند یا بعضا به علت ضعف مدیریت و عدم تخصیص اعتبار تعطیل شده اند و یا با سرعتی لاک پشت وار در حال انجام هستند.

مورد دوم اینکه مدیریت فعلی راه و شهرسازی استان قدرت چانه زنی لازم برای جذب اعتبار از طریق وزارت را ندارد. موضوعی که در زمان مدیریت قبلی به صورت ویژه پیگیری می شد و اعتبارات قابل توجهی برای استان جذب شد.

استان ایلام و مرز مهران دروازه عتبات عالیات است و در سال بالغ بر 9 میلیون نفر از این مرز تردد می کنند. تنها در اربعین امسال نزدیک به یک میلیون نفر از مرز مهران به کربلا مشرف شدند.این در حالی بود وضعیت راه های استان اصلا گنجایش این جمعیت را نداشت.

به شهادت مسئولین استانداری ایلام تمامی سرمایه گذارانی که برای بررسی وضعیت استان به ایلام آمده اند از نبود راه استاندارد در ایلام گلایه مند بوده اند.

به هر حال  با وضعیت موجود راه های استان نمی توان چندان به توسعه ی ایلام امیدوار بود. راه های استان باید با استاندارهای لازم برای جذب سرمایه گذار هماهنگ شوند. استان ایلام از لحاظ راه های ارتباطی که شاهرگ های  توسعه هستند ضعیف بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
پروژه های راه سازی در استان ایلام تقریبا در رکود کامل بوده و با این وضعیت امیدی به توسعه راه ها وجود ندارد.

از جناب مهندس مروارید و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین استان تقاضا داریم به صورت ویژه در بحث راه های استان ورود پیدا کرده و مسیر توسعه استان را فراهم نمایند.

به هر حال وقتی مدیریت فعلی توان تغییر وضعیت موجود ک حرکت به سمت جلو با سرعت مناسب را ندارد باید عرصه را برای حضور افراد توانمند تر فراهم کرد.

وضعیت موجود توسعه راه های استان اصلا خوشایند نبوده و مسئولین ذی ربط باید پاسخگوی ضعف های موجود باشند.

در حال حاضر از مجموع 680 کیلومتر راه اصلی و 450 کیلومتر راه مرزی استان تنها 41 کیلومتر بزرگراه می باشد که اصلا آمار قابل قبولی نیست.هچنین نزدیک به 930 کیلومتر راه فرعی و روستایی استان ما از کمترین استاندارد مورد نیاز برخوردار نبوده و سالانه جان ده ها نفر را در استان میگیرند.

سالانه به صورت میانگین بالغ بر 200 نفر در جاده های استان کشته می شوند و این اصلا قابل قبول نیست.

تابناک ایلام قصد دارد به صورت ویژه وضعیت راه های استان را رصد کرده و زمینه را برای ایجاد تحولات لازم در این عرصه فراهم نماید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
سلام از دیر باز راه اصلی ترین عامل ارتباط و توسعه بوده وهست در ایلام به برکت عتبات عالیات در رابطه باتوسعه راهها می توان از تمامی استان ها کمک گرفت بطوریکه برای توسعه راههای ایلام از کرمانشاه تا مهران به ازای هر استان که زائران عزیز آنها هم از این مسیر تردد میکنند تنها ده ۱۰ کیلومتر مشارکت لازم است ایرادی ندارد دست همکاری به سوی تمام آنها دراز کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
آمار عملكرد از اين مدير بگيريد و مقايسه با ضعيفترين مديران بومي قبلي بكنيد متوجه خواهيد شد چه مصيبتي برسر ايلا انده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
اين مدير توان رايزني و تخصيص اعتبار و جذب آن را ندارد و تمام نيروها ازو ناراضي هستند و پيمانكارها هم همينطور همه دارن ورشكست ميشن و كارها همه تعطيل است و معلوم نيست چرا مسيولين ارشد استان سكوت كرده اند و به اين وضعيت راضي هستند؟!
احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
آفرين بر خبر رساني صحيح و منصفانه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
وقتي عملكرد يك مدير ضعيف باعث عقب افتادگي پروژه هاي مهم عمراني كه ارزش ملي دارند و اتمام به موقع آنها نقش حياتي براي توسعه استان را دارند و در حال حاضر بدليل ضعف اشكار و سوء مديريت جناب ميرجعفريان دچار ركود و تعطيلي شده اند چرا معاونت محترم عمراني استانداري اصرار بر ادامه كار اين مدير را دارند و بايد پاسخگوي اين انتخاب اشتباه خود باشند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار