استاندارایلام گفت:مسئولان برای جلوگیری ازوقوع آتش سوزی احتمالی جنگل ها آمادگی لازم راداشته باشند.
کد خبر: ۲۳۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱ 17 May 2016
استاندارایلام گفت:مسئولان برای جلوگیری ازوقوع آتش سوزی احتمالی جنگل ها آمادگی لازم راداشته باشند.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز سه شنبه در نشست پیشگیری از حریق با اعضای سازمان های مردم نهاد در عرصه های منابع طبیعی استان اظهار کرد: تجربه آتش سوزی جنگل های بلوط سال گذشته در سطح استان یک امر استثنا بود که در این راستا امسال باید با برنامه ریزی مناسب اقداماتی اساسی را برای جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی اتخاذ نمائیم.

وی افزود: با توجه به بارش مناسب امسال و سال گذشته در سطح استان و پوشش گیاهی و جنگلی زیاد می‌طلبد دستگاه‌ها بیشتر از گذشته برای پیشگیری و مقابله با هرگونه آتش‌سوزی داشته باشند.

استاندار ایلام بر شناسایی علل بروز آتش‌سوزی‌ در سطح جنگل‌های استان تاکید کرد و افزود: در این خصوص باید روش‌های پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از حریق جنگل ها اتخاذ کنیم.

مروارید با اشاره به شناسایی مناطق در معرض خطر یادآور شد: در این نقاط باید کارهای مراقبتی به صورت ویژه انجام داد.

وی گفت: بدون شک تجربه آتش سوزی های سال گذشته می تواند به ما کمک بسیاری کند هر چند هم امکانات بهتری نسبت به سال گذشته در اختیار داریم.
استاندار ایلام صعب‌العبور بودن مناطق جنگلی استان را مانعی برای مهار آتش سوزی ها اعلام کرد و گفت: اگر در سطح جنگل ها جاده احداث شود به طور قطع نیروها و عوامل امدادی زودتر می توانند به محل حادثه مورد نظر رسیده و نسبت به اطفای حریق اقدام کنند.

مروارید زمان رسیدن به محل آتش سوزی را بسیار با اهمیت دانست و اضافه کرد: باید با اختصاص یک بالگرد زمینه حضور نیروها به ارتفاعات برای اطفای حریق مهیا شود که در این زمینه رایزنی هایی با سازمان هلال احمر کشور برای استقرار یک فروند بالگرد در سه ماهه تابستان در استان انجام شده است.

وی با تقدیر از تلاش های مردم در مهار اتش سوزی های سال گذشته تاکید کرد: اگر هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه ها ایجاد شود میزان خسارت ها در مواقع بحران آتش سوزی به حداقل خواهد رسید./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار