معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور ازبرنامه ریزی لازم برای فعال سازی واحدهای صنعتی نیمه فعال دراستان ها خبرداد.
کد خبر: ۲۳۱۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 17 May 2016

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور ازبرنامه ریزی لازم برای فعال سازی واحدهای صنعتی نیمه فعال دراستان ها خبرداد.



به گزارش تابناک ایلام؛علی یزدانی روز سه شنبه در نشست ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان ایلام اظهار کرد: مشوق های جدید سال جاری با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی در کنار اهتمام وزارت صنعت، معدن و تجارت و پیگیرهای سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افق های روشنی پیش روی توسعه صنعت کشور قرار می دهد.

وی یادآور شد: 37 هزار و 148 واحد صنعتی و تولیدی کشور در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که هفت هزار و 78 واحد تعطیل و غیرفعال است که بر پایه برنامه ریزی ها مشوق های مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده تا دوباره فعال و آغاز به کار می کنند.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: برای فعال سازی دوباره این واحدهای صنعتی برنامه ریزی لازم انجام شده که به همین منظور کمیته ای در زیر مجموعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استاندار هر استان دایر شده است.

یزدانی ادامه داد: به هدف رونق تولید و رفع موانع و مشکلات سد راه توسعه صنعت کشور بدنبال تاکید مقام معظم رهبری و رویکردهای دولت در مقوله اقتصاد مقاومتی به تازگی ستادی با عنوان ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد که ستادهای ملی تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استاندار به همراه کمیته تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید به دبیری رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان زیرمجموعه آن به شمار می رود.

وی گفت: این مجموعه همه در راستای رفع موانع پیش روی صنعت کشور و کمک به توسعه و رونق صنعتی استان های مختلف راهکارهای لازم و اجرایی را در ارائه می دهند.

یزدانی افزود: بر اساس آمارهای اردیبهشت جاری 87 هزار و 917 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری در کشور وجود دارد که 80 هزار و 81 واحد از آنها صنایع کوچک و چهار هزار و 356 واحد متوسط و بقیه نیز صنایع بزرگ است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 92 درصد مجموعه صنعت کشور را واحدهای کوچک و متوسط تشکیل می دهد که 37 هزار و 148 واحد از آنها به عنوان صنایع کوچک و 34 هزار و 557 واحد صنایع متوسط در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارد.

وی اظهار کرد: شش هزار و 662 واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور متوقف و تعطیل است که با توجه به حساسیت مقام معظم رهبری بدلیل آمار بالای آنها و رویکردهای جدید دولت یازدهم به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت مشوق های خوبی برای فعال شدن و احیا دوباره آنها در نظر گرفته شده است.

یزدانی یادآور شد: یک هزار و 99 صنعتی غیرفعال به سبب مشکلات گوناگون و ناتوانی در ایفای تعهد و نیز نداشتن توجیه اقتصادی، نبود بازار مناسب، مشکل مدیریتی و نقدینگی از سوی بانک های عامل تملک شده که 27 واحد تولیدی از آنها معادل 2.4 درصد مربوط به استان ایلام است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت های صنعتی ایران گفت: استان ایلام دارای 599 واحد صنعتی و تولیدی است که 589 واحد از آنها را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: 220 واحد صنعتی از مجموع واحدهای تولیدی استان ایلام غیرفعال و تعطیل است که بر اساس مشوق های جدید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برنامه ریزی لازم برای بازگشت آنها به چرخه کار و تولید انجام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: 99 هزار و 840 طرح صنعتی اکنون در مناطق کشور در حال ساخت است که از این تعداد 29 هزار و 799 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی قرار دارد.

یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به منظور تبیین مشوق های جدید وزارت و تاکید مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی و فعال سازی واحدهای تعطیل در نشست ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان ایلام حاضر شد و در جمع اعضا سخنرانی کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار