دبیر کمیته علمی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی نوار مرزی ایران و عراق گفت: استان های ایلام و خوزستان به ترتیب بیشترین و کمترین شرکت کننده را در این جشنواره داشته اند.
کد خبر: ۲۳۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 17 May 2016
دبیر کمیته علمی نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی نوار مرزی ایران و عراق گفت: استان های ایلام و خوزستان به ترتیب بیشترین و کمترین شرکت کننده را در این جشنواره داشته اند.

به گزارش تابناک ایلام،"شمس الدین رستمی " ویژه نامه این جشنواره اعلام کرد: در مجموع 105نفر از استان ایلام و 25 نفر از استان خوزستان با ارسال اثر در این جشنواره شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: پس از ایلام، استان کردستان با 91 نفر، آذربایجان غربی با 53 نفر و کرمانشاه با 45 نفر به ترتیب بیشترین شرکت کننده و آثار را در این جشنواره داشته اند.
رستمی همچنین در خصوص آثار ارسالی فعالان رسانه ای به این جشنواره گفت: در این زمینه کردستان با 333 اثر، ایلام با 304 اثر، آذربایجان غربی با 197اثر، کرمانشاه با 177 اثر و خوزستان نیز با 95 اثر به ترتیب بیشترین و کمترین اثر را ارسال کرده اند.
وی در خصوص آثار ارسالی فعالان رسانه ای هفت استان جدار مرزی کشور عراق در این جشنوراه گفت: 21 نفر از فعالان رسانه ای استان های واسط، میسان، بصره، حلبچه، دیالی، اربیل و سلیمانیه با ارسال 54 اثر در این جشنواره شرکت کردند.
دبیر کمیته علمی این جشنواره با بیان اینکه در مجموع 974 اثر در بخش آزاد و 158 اثر نیز در بخش ویژه به این جشنواره ارسال شد، یاداور شد: در مجموع 340 خبرنگار آثار خود را به جشنواره ارسال کردند.
وی افزود: از این تعداد 40 اثر در بخش خبر، 99 اثر در بخش مقاله، 178 اثر سرمقاله و یادداشت، 203 اثر گزارش، 101 اثر مصاحبه، 102 اثر تیتر، 25 اثر طنز، 92 عکس تک(خبری و غیر خبری)، 43 عکس مجموعه (خبری و غیر خبری)، 54 اثر صفحه آرایی و گرافیک و 37 اثر طرح و کاریکاتور است.
وی تعداد آثار بخش ویژه این جشنواره را به ترتیب 54 اثر در حوزه محیط زیست، دو اثر با موضوع تروریسم، 11 اثر افراط و خشونت گرایی، 31 اثر توسعه اقتصادی منطقه و مناطق آزاد، 21 اثر توسعه و امنیت پایدار منطقه، 18 اثر مرز مشترک، تهدیدها و فرصت ها و 21 اثر همگرایی بر پایه اشتراکات اعلام کرد.
نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان های جدار مرزی ایران و عراق 27اردیبهشت همزمان با روز جهانی ارتباطات با حضور استاندار ایلام و استانداران واسط و حلبچه عراق، مسئولان محلی و جمعی از فعالان رسانه ای دو کشور در دانشگاه ایلام آغاز بکار کرد و تا روز 29 اردیبهشت ادامه دارد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار