مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام از کسب 605 مدال رنگارنگ جهانی، آسیایی، بین المللی و کشوری توسط ورزشکاران رشته های مختلف این استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۳۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 17 May 2016
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام از کسب 605 مدال رنگارنگ جهانی، آسیایی، بین المللی و کشوری توسط ورزشکاران رشته های مختلف این استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام،"بهروز حیدارزاده "روز سه شنبه  اظهار کرد: سال گذشته ورزش استان ایلام جهش قابل توجهی در بخش های مختلف نسبت به زمان مشابه سال ماقبل آن داشت. 
وی با اشاره به اعزام ورزشکاران این استان مرد و زن به مسابقات قهرمانی آسیا، جهانی و بین المللی افزود: ورزشکاران شایسته استان سال گذشته 29 مدال آسیایی، 10 مدال جهانی، 64 مدال بین المللی و 502 مدال کشوری کسب کردند. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام یادآور شد: مدال های کسب شده توسط ورزشکاران استان طی سال 94 در مقایسه با سال ماقبل آن حدود 83 درصد رشد داشته است. 
حیدرزاده اضافه کرد: در مسابقات کشوری نیز ورزشکاران شایسته استان ایلام توانستند چهار عنوان اول تیمی، 6 عنوان دوم و 12 عنوان سومی مسابقات رشته های تیمی کشور را کسب کنند. 
وی از کسب دو سهمیه المپیک توسط ورزشکاران ایلامی خبر داد و گفت: دو سهیمه حضور در المپیک توسط ورزشکاران استان برای کشورمان بدست آمد که در طول تاریخ ورزش این استان بی سابقه بوده و برای اولین بار است که این مهم اتفاق می افتد. 
حیدرزاده گفت: این دو سهمیه را علی هاشمی در رشته وزنه برداری و پوریا نوروزیان در رشته تیراندازی بدست آوردند همچنین یکی از مربیان جودوی استان نیز تیم ملی را در بازی های المپیک ریو همراهی می کند.
به گفته وی، همچنین یکی از ورزشکاران رشته دو و میدانی (دو ماراتن) نیز برای کسب سهمیه المپیک باید اواسط خرداد امسال در مسابقات گزینشی که در کشور سوئد برگزار می شود، شرکت کند.
مدیر کل ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه ورزش استان وجود دارد بنابراین روسای ادارات، هیات های ورزشی و سایر مسئولان با انگیزه بیشتر برنامه ریزی لازم را برای شکوفای و معرفی استعدادهای ورزشی جوانان استان را بکار گیرند. 
حیدرزاده خواستار کمک و حمایت فعالان اقتصادی و شرکت‌های فعال بخش خصوصی از ورزش با هدف توسعه ورزش استان شد و افزود: این استان استعدادها و ظرفیت‌های زیادی در این حوزه دارد که می‌توان این استعدادها را برای توسعه و ارتقای ورزش استان بکار برد. 
اکنون 705 فضای ورزشی دولتی و 215 مکان ورزشی خصوصی در استان ایلام وجود دارد. 
100 هزار نفر از جمعیت 585 هزار نفری استان ایلام در قالب ورزشکاران سازمان یافته و سازمان نیافته از فضاها و اماکن ورزشی استفاده می کنند که از این تعداد، 30 هزار نفر به صورت سازمان یافته در رشته های مختلف فعالیت ورزشی مستمر دارند./م 


منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار