یک وکیل پایه ‌یک دادگستری در امور خانواده گفت: يکي از بزرگ‌ترین علل و عواملي که افق صاف زناشويي و زندگی مشترک را تیره‌وتار می‌سازد، عدم همکاري زن و شوهر در انجام امور زندگی است.
کد خبر: ۲۳۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 16 May 2016

یک وکیل پایه ‌یک دادگستری در امور خانواده گفت: يکي از بزرگ‌ترین علل و عواملي که افق صاف زناشويي و زندگی مشترک را تیره‌وتار می‌سازد، عدم همکاري زن و شوهر در انجام امور زندگی است.

به گزارش تابناک ایلام،«جعفر اجلالی» در خصوص این خبر اظهار کرد: زندگی زناشویی را نمی‌توان به ‌طور کامل از طلاق بیمه کرد چرا که مرز چیزهایی که به زندگی استحکام می‌بخشند با چیزهایی که زندگی زناشویی را به خطر می‌اندازند بسیار باریک است.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای فائق آمدن زوجین بر مشکلات زندگی، دلگرمی دادن به یکدیگر است، افزود: یکی از پایه‌های یک رابطه عمیق، دلگرمی است که زوجین به یکدیگر انتقال می‌دهند و آنچه در دلگرمی وجود دارد، امنیت روانی که از آسیب به زندگی مشترک جلوگیری می‌کند.

اجلالی با تأکید بر اینکه زوجین باید با یکدیگر راحت و صادقانه ارتباط برقرار کنند، خاطرنشان کرد: روابط زناشویی را به روابط مختلف و متفاوت تقسیم کنید، یعنی انواع رابطه را با همسرتان تجربه کنید، در موقعیت‌هایی برای همسرتان دوست باشید، در موقعیت‌هایی کاملاً جدی باشید، در موقعیت‌هایی دلگرمی بدهید و در موقعیت‌هایی بر مشکلات و ضعف‌ها تمرکز کنید، گاهی یک همسر باشید و گاهی یک هدایتگر.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اختلاف با زندگی زناشویی عجین است، در ازدواج‌های سالم، زن و شوهرها با اختلافات برخورد اثربخشی دارند و اختلافات را خوب اداره می‌کنند که در نتیجه به زندگی مشترک آنان آسیب نمی‌رساند.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات یک معذرت‌خواهی ساده از اختلاف بین مرد و زن پیشگیری می‌کند، تصریح کرد: وقتی به خاطر اشتباهات، شجاعانه معذرت می‌خواهید، دیوار کمال طلبی‌های کاذب، تسلط و قدرت‌طلبی‌های بیمارگونه را فرو می‌ریزید و صمیمیت بیشتری بین زوجین حاصل می‌شود. 

اجلالی با بیان اینکه زوجین باید روی مشترکات تمرکز کنند و به تفاوت‌ها در رفتار و اخلاق و دیگر امور زندگی احترام بگذارند، گفت: خداوند همه انسان‌ها را متفاوت آفریده است و هر کس سلیقه و رفتار خاص خود را دارد اما زوجین باید بر اساس زوجیت که بین آن‌ها وجود دارد اصول زندگی‌شان را به هم نزدیک کنند.

این وکیل پایه ‌یک دادگستری در امور خانواده افزود: يکي از بزرگ‌ترین علل و عواملي که افق صاف زناشويي وزندگی مشترک را تیره‌وتار می‌سازد، عدم همکاري زن و شوهر در انجام امور زندگی است چرا که اگر زن و شوهر از جنبه مادي و معنوي با يکديگر همفکر باشند، هرگز ازدواج به طلاق نخواهد انجاميد.

وی با تأکید بر اینکه در استحکام‌بخشی به کانون خانواده زنان وظيفه مهم‌تری بر عهده‌دارند و بايد با فداکاري، جديت و ازخودگذشتگي وظايف خويش را به نحو احسن انجام دهند، خاطرنشان کرد: زوجین باید اختلاف ‌سلیقه‌ها را با مذاکرات دوستانه حل کنند./م



منبع:ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار