مدیر جهاد کشاورزی آبدانان ازصدورمحصولات مازاد برنیاز کشاورزان ودامداران این شهرستان به استان های هم جوارخبرداد.
کد خبر: ۲۳۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ 15 May 2016

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان ازصدورمحصولات مازاد برنیاز کشاورزان ودامداران این شهرستان به استان های هم جوارخبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛عباس پیری روز یکشنبه با اشاره به نقش صنعت دامداری و کشاورزی در استقلال اقتصادی کشور اظهار کرد: این میزان تولیدات شامل دام و طیور، زنبورداری، تولید قارچ، صنایع روستایی و عشایری، سبزیجات و محصولات جالیزی است که علاوه بر تامین نیازهای غذایی جمعیت 65 هزار نفری شهرستان آبدانان، مقدار زیادی از آن به دیگر استان های همجوار ارسال می شود.

وی از اجرای طرح تقویت بنیه مالی و سرمایه در گردش کارآفرینان بخش دامی و کشاورزی از سوی دولت خبر داد و افزود: ارزش سالانه محصولات دامی و کشاورزی در این شهر ستان بالغ بر یک هزار میلیارد ریال است که ضمن ارتقاع سطح عملکرد بهره وران، زمینه اشتغال بکار 150 نفر را در منطقه فراهم می کند.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان مساحت زمین های زراعی شهرستان را 38 هزار هکتار اعلام کرد و یادآور شد: با بهره برداری از 2 طرح آبی شهرک هزارانی و چم کبود در آینده نزدیک سطح زیر کشت زمین های آبی آبدانان به سه هزار و 500 هکتار افزایش می یابد.

پیری تاکید کرد: هم اکنون 130 دستگاه تراکتور، 25 دستگاه کمباین، 14 دستگاه دروگر و 55 دستگاه سیستم های دنباله بند در اختیار کشاورزان شهرستان آبدانان قرار دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار