مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:عمده ترین عوامل در سلامت زنان مسایل اجتماعی است.
کد خبر: ۲۳۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 15 May 2016

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:عمده ترین عوامل در سلامت زنان مسایل اجتماعی است.


به گزارش تابناک ایلام؛علی مهر علیزاده روز یکشنبه در همایش علمی جامعه، خانواده و سلامت زنان اظهار کرد: نقش محوری زنان در کانون خانواده اهمیت سلامت این قشر را مضاعف می کند.


وی با بیان اینکه ایران اسلامی در بین کشورهای منطقه در برخی شاخص های مرتبط با حوزه زنان نظیر امید به زندگی و مرگ و میر زنان وضعیت مطلوبی دارد، افزود: البته برای رسیدن به نقطه آرمانی و مطلوب و تقویت حوزه های مربوط به زنان باید تلاش بیشتری کرد.


مهرعلیزاده تاکید کرد: مساله سلامت زنان به منزله نبود بیماری نیست بلکه رفاه اجتماعی، روحی و معنوی این قشر محسوب شده و در این زمینه عمده ترین عوامل در سلامت زنان مسایل اجتماعی است.


مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام یادآور شد: 75 درصد عوامل سلامت اجتماعی زنان خارج از حوزه دستگاه های تخصصی است بنابراین ارگان های مختلف باید بیشتر از گذشته با احساس مسئولیت اجتماعی برای تقویت حوزه زنان مشارکت داشته باشند.


مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه 50 درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود تاکنون برنامه های خوبی برای این قشر داشته است.


فرهاد قیصربیگی با اشاره به اینکه در سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب به جمعیت بانوان توجه ویژه ای شده است، افزود: خانواده سالم و رسیدگی به معیشت زنان سرپرست خانوار در این برنامه مورد تاکید قرار گرفته است.


وی اضافه کرد: باید زمینه لازم فراهم شود تا با ارائه آموزش های لازم از سوی ارگان های مرتبط هم زمینه تحقق خانواده سالم فراهم و هم وضعیت معیشتی زنان سرپرست خانوار رو به بهبود پیش رود.


قیصربیگی یادآور شد: اکنون چهار هزار زن سرپرست خانوار در این استان زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار داشته و در طول سال گذشته 25 میلیارد ریال برای توانمندسازی این افراد هزینه شده است.


مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه توانمندی فکری بانوان باید مورد توجه قرار گیرد، برگزاری کارگاه های اشتغالزایی، اجرای طرح مالی خدمات خرد و غیره را از جمله طرح های حمایتی بهزیستی برای زنان سرپرست خانوار اعلام کرد.


رئیس انجمن زنان استان ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه جامعه زنان این استان در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، افزود: این تغییر با حضور زنان در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره قابل مشهود است.


فرنگیس علیلیان از مسئولان دستگاه های مختلف خواست برای توسعه فعالیت های زنان و حضور هر چه بیشتر آنها در جامعه همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.


در این نشست 2 نفر از اساتید دانشگاه مقاله های علمی با موضوع اهمیت سلامت زنان و حضور این قشر در جامعه و خانواده ارائه کردند./ف


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار