رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: چرخش سرمایه‌گذاری‌ها به سمت حوزه تولید امیدوار کننده است.
کد خبر: ۲۲۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 14 May 2016
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: چرخش سرمایه‌گذاری‌ها به سمت حوزه تولید امیدوار کننده است.


به گزارش تابناک ایلام؛
مهندس «یاراله نصیری» در جلسه تودیع و معارفه مسئولین حراست این سازمان از افزایش میزان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و معدنی استان خبر داد و اظهار کرد: بررسی شاخص‌های آماری نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به سمت فعالیت‌های تولیدی است.

 

وی با اشاره به تعداد و حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز جوازهای تاسیس صادره در دولت یازدهم و مقایسه آن با مدت مشابه در دولت قبل افزود: تعداد مجوزهای تاسیس صادره 37 درصد رشد و حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز آنها نیز  7 برابر شده است.

 

نصیری ادامه داد: بالا بودن حجم میزان سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز جوازهای تاسیس نوید بخش راه‌اندازی طرح‌های صنعتی و معدنی بزرگ و متوسط در سال‌های آتی است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به وضعیت پروانه‌های صادره که منجر به واحد تولیدی شده و اشتغال واقعی را ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود در طی 30 ماه سپری شده از فعالیت دولت یازدهم رشد 16 درصدی این بخش را شاهد هستیم.

 

وی به وضعیت بازار و نظارت‌ها پرداخت و خاطر نشان کرد: جهت گیری‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در حوزه بازار نتایج بسیار خوبی را رقم زده است.

 

نصیری عنوان کرد: دخالت‌های دولت در این حوزه بسیار کم شده و رویه ناصحیح تصمیم‌گیری در خصوص برخی کالاهای مورد نیاز مردم و انبار کردن اقلامی خاص در یک بازه زمانی و عرضه آنها در فرصتی دیگر به بازار که در گذشته مرسوم بود به کلی کم رنگ شده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به اهمیت و نقش قابل توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه و پیشرفت کشور تاکیدکرد: لازمه دستیابی به اهداف این وزارتخانه توجه به منابع انسانی، آموزش و تلاش برای رفع دغدغه‌های معیشتی آنها خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: متاسفانه مغایرت در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان این وزارتخانه با سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر مشهود بوده و فاصله معنا دار این پرداخت‌ها به راحتی زمینه بی انگیزه شدن نیروهای شاغل در این مجموعه را به دنبال دارد.

 

نصیری ابراز امیدواری کرد: مجلس دهم به منظور افزایش بهره‌وری در نیروی کار سازمان های دولتی نسبت به اصلاح ساختار حقوقی استخدام‌ها و قانون خدمات کشوری اقدام کنند.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به ساختارسازمان‌ها و جایگاه برخی پست‌های اداری در درون مجموعه اضافه کرد: همه واحدهای درون سازمان چه بخش‌هایی که به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند و چه آنهایی که به صورت ستادی پشتیبان فعالیت‌های سازمانی هستند همه برای کیفیت بخشی خدمات‌رسانی به مردم تلاش دارند.

 

وی اضافه کرد: در این راستا واحد حراست سازمان به عنوان یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار به خوبی توانسته است نقش کلیدی خود را با برقراری ارتباط صحیح و منطقی بین این بخش‌ها ایفا کرده و فضای امن و امیدبخشی را پیش روی سایر همکاران ترسیم کند. 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پایان این نشست از خدمات چندین ساله "ابوالفضل کرمی" به عنوان مسوول حراست این مجموعه که به بازنشستگی نائل شد تقدیر و برای "روح الدین هاشمی" به عنوان مسوول جدید حراست سازمان آرزوی موفقیت کرد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار