دبیر اتحادیه آرایشگران استان ایلام ازپلمپ آرایشگاه های متخلف دراین استان خبرداد.
کد خبر: ۲۲۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 14 May 2016

دبیر اتحادیه آرایشگران استان ایلام ازپلمپ آرایشگاه های متخلف دراین استان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛مژگان صابری اظهار کرد: در برخی آرایشگاه ها فروش کالاهای دیگری همچون لوازم آرایش، پوشاک، کفش و کیف و گاهی قرص های چاقی و لاغری باب شده که بر خلاف مقررات اتحادیه است.

وی افزود: با پیگیری های مکرر و انجام بازدیدهای به موقع در حال شناسایی و جمع آوری موارد تخلف هستیم ضمن اینکه واحد صنفی متخلف نیز پلمپ می شوند.

صابری تاکید کرد: در هیچ آرایشگاهی نباید لوازم آرایشی و سایر اقلام مربتط یا غیر مرتبط عرضه شود بنابراین در صورت مشاهدهف کالای ضبط شده به عنوان لوازم قاچاق جمع آوری و از ادامه فعالیت واحد صنفی نیز جلوگیری می کنیم.

دبیر اتحادیه آراشگران ایلام یادآور شد: در مراحل اولیه بازدید در صورت مشاهده تخلف، مهلت 15 روزه ایی به مالک واحد صنفی برای جمع آوری و عدم تکرار تخلف داده می شود و در صورت تکرار بدون تخفیف، آرایشگاه را پلمپ خواهیم کرد.

صابری با اشاره به لزوم سختگیری در مورد تداخل صنفی در این صنف گفت: در برخی آرایشگاه ها شاهد فروش لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته و همچنین قرص های رژیمی یا کرم های ترکیبی غیر مجاز هستیم که نه تنها مورد تایید وزارت بهداشت نیستند بلکه عوارض جانبی و خطرات جبران ناپذیری برای مصرف کنندگان بدنبال دارند.

وی اضافه کرد: این افراد بدون داشتن تخصص گاهی نیز خدمات دارویی پوستی که باید با مشورت پزشک متخصص انجام شود از جمله میکرودرم، تزریق ژل و بوتاکس، سوزاندن خال با یک نوع اسید که غیر قانونی است و لایه برداری عمیق که اثرات بدی بر روی پوست دارد را به مشتریان خود ارائه می دهند.

صابری افزود: از شهروندان تقاضا داریم از انجام هر گونه خدمات پوستی که نیاز به تخصص و مشورت پزشک دارد در این اماکن خودداری کرده و در صورت مشاهد در اسرع وقت موارد تخلف را به اتحادیه آرایشگران گزارش کنند تا مانع به وجود آمدن آسیب های غیر قابل جبران در استفاده کنندگان شوند.

در استان ایلام یک هزار و 200 واحد صنفی آرایشگاه زنانه وجود دارد که 600 واحد دارای مجوز و پروانه کسب هستند، 500 واحد بدلایل مختلف فعال نیستند و 100 واحد نیز بدون مجوز و پروانه کسب فعالیت می کنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار