سفر سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در راس هیات اقتصادی به ایلام و نشست با مدیران ارشد استان در خصوص راه های سرمایه گذاری در این منطقه در زمره مهم تریم رخدادهای خبری هفته گذشته استان بود.
کد خبر: ۲۲۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳ 14 May 2016
سفر سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران در راس هیات اقتصادی به ایلام و نشست با مدیران ارشد استان در خصوص راه های سرمایه گذاری در این منطقه در زمره مهم تریم رخدادهای خبری هفته گذشته استان بود.

به گزارش تابناک ایلام، فریدریش اشتیفت در این سفر دو روزه علاوه بر آشنایی با ظرفیت های اقتصادی ایلام از جاذبه های فرهنگی و تاریخی شهرستان های بدره و دره شهر استان دیدن کرد.
امضا تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین روسای دانشگاه ایلام و دانشگاه فنی التقنیه الوسطی کشور عراق از دیگر رویدادهای مهم هفته گذشته استان بود.
این تفاهم نامه در هشت بند به امضای محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام و ماجد حمید مجید رئیس دانشگاه التقنیه الوسطی عراق رسید.
سفر معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ایلام و دیدار با اعضای ستاد اجرای طرح تحول سلامت استان و نیز سفر نماینده تام الاختیار وزیر نیرو به منظور بررسی مسائل و مشکلات واحدهای مسکن مهر استان از دیگر رخدادهای خبری مهم هفته گذشته در ایلام بود.

** ابتلای یک هزار و 302 نفر از مردم استان ایلام به بیماری پوستی سالک
رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک هزار و 302 مورد ابتلا به بیماری سالک در سال گذشته در نقاط مختلف این استان به ثبت رسید که نسبت به سال 93 با یک هزار و 561 مورد، کاهش 17 درصدی داشته است.
دکتر راضی ناصری فر شنبه گذشته اظهار کرد: در این مدت شهرستان های دهلران با 410 مورد، مهران با 382 مورد و آبدانان با 184 مورد بیشترین آمار ابتلای مردم به این بیماری را به خود اختصاص داده اند.

** معاون وزیر ارشاد: تاریخ ایران با فرهنگ ایلام پیوندی عمیق و ناگسستنی دارد
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ ایران زمین با فرهنگ کهن و باستانی استان ایلام پیوندی عمیق و ناگسستنی دارد.
سید عباس صالحی شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت روز ایلام در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: توجه به ویژگی های فرهنگی و تاریخی استان های مختلف کشور از مهم ترین رویکردهای بیست و نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب تهران است بنابراین غرفه 10 استان در این نمایشگاه دایر شد که ایلام یکی از این استان ها است.

** دانشگاه ایلام و دانشگاه التقنیه الوسطی عراق تفاهم نامه همکاری منعقد کردند
تفاهم نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه ایلام و دانشگاه فنی التقنیه الوسطی کشور عراق روز یکشنبه با حضور روسای دو دانشگاه منعقد شد.
این تفاهم نامه در هشت بند به امضای محمد علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام و ماجد حمید مجید رئیس دانشگاه التقنیه الوسطی عراق رسید.
رئیس دانشگاه ایلام در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه به خبرنگار ایرنا گفت: تبادل دانشجو و کارمند، انجام پژوهش های مشترک و ایجاد فرصت ها و امکانات مناسب و همچنین تنظیم مجموعه ای از موضوعات و زمینه های همکاری که دو طرف خواهان آن هستند از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

** سیل و تگرگ به 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام خسارت وارد کرد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: 40 هزار و 310 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم و کلزا در این استان به علت بارش باران های سیلابی و تگرگ اواخر فروردین امسال دچار خسارت و آسیب شد.
حشمت زرین جوب دوشنبه گذشته اظهار کرد: این بارش ها موجب تخریب و آسیب دیدن 33 هزار تن از محصولات گندم و کلزای کشاورزان استان در مناطق جنوبی شده است.
وی افزود: میزان خسارت وارد شده به اراضی کشاورزی گندم و کلزای استان 420 میلیارد ریال برآورد شده است البته بیشترین حجم خسارت ها به اراضی زیر کشت کلزا وارد شد.

** آمادگی شرکت های اتریشی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی و گردشگری استان ایلام
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام گفت: شرکت های اتریشی برای سرمایه گذاری در حوزه های انرژی و گردشگری ایران تا سقف 50 میلیارد دلار اعلام آمادگی کرده اند.
حشمت اله عسگری دوشنبه گذشته اظهار کرد: استان ایلام نیز آمادگی دارد برای جذب 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در حوزه های مختلف طرح و پروژه تعریف کند.
وی با اشاره به سفر سفیر اتریش به ایلام افزود: در این سفر فرصت های سرمایه گذاری در این استان با حضور مدیران و مسئولان حوزه های مختلف به ایشان معرفی خواهد شد. 

** استاندار: ظرفیت های اقتصادی ایلام برای سرمایه گذاری شرکت های بین المللی آماده است
استاندار ایلام گفت: ظرفیت اقتصادی این استان بویژه در حوزه انرژی آماده و مهیای مشارکت شرکت های سرمایه گذاری بین المللی است.
محمدرضا مروارید روز دوشنبه در دیدار سفیر اتریش اظهار کرد: هم اکنون 130 هزار بشکه نفت از میادین نفتی شهرستان مرزی دهلران استخراج می شود همچنین عملیات برداشت مواد نفتی در حوزه شهرستان مهران نیز به تازگی آغاز شده و در صورت ایجاد پالایشگاه در این منطقه زمینه رونق تجاری و اشتغالزایی فراهم می شود.
وی افزود: شرکت های اتریشی می توانند در احداث این پالایشگاه مشارکت کنند و با توجه به مزیت نسبی و امنیت بسیار مطلوب منطقه اجرای این طرح سودآوری مناسبی برای دو طرف به دنبال دارد.

** رئیس دانشگاه ایلام: پذیرش دانشجویان خارجی محدود به کشورعراق نیست
رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده دانشجوی خارجی پذیرش می شود، تاکید کرد: پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه محدود به کشور عراق نیست.
محمد علی اکبری دوشنبه گذشته اظهار کرد: برای نخستین بار این دانشگاه در تمام رشته ها در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای سال تحصیلی آینده دانشجوی خارجی پذیرش می کند و علاقه مندان می توانند تا 15 اردیبهشت امسال برای ثبت نام به سایت دانشگاه ایلام مراجعه کنند.

** سفیر اتریش در ایران: بانک های اتریشی مراوده با نظام بانکی ایران را از سرگرفته اند
سفیر اتریش در ایران اظهار کرد: بانک های اتریشی پس از توافق برجام در حال آغاز مراودات بانکی در ایران هستند و بانک صادرات و واردات این کشور نیز دوباره صادرات به ایران را ضمانت می کند.
فریدریش اشتیفت که در جریان سفر به استان ایلام عصر دوشنبه در نشست فرصت های سرمایه استان ایلام شرکت کرد گفت: شرکت های اتریشی در زمینه های صنایع سنگین ، انرژِی ، صنایع غذایی ، اتوماسیون و ... دارای تخصص و تجربیات گسترده ای هستند. 

** توسعه روابط با اتریش جزو اولویت های سیاست خارجی ایران است
استاندار ایلام گفت: توسعه روابط با کشور اتریش جزو اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
محمدرضا مروارید عصر دوشنبه در نشست فرصت های سرمایه گزاری در استان با حضور سفیر اتریش اظهار کرد: اتریش در ایام تحریم از کشورهای بود که ارتباط با ایران را قطع نکرد و رهبر انقلاب تاکید کردند که اتریش همیشه با ایران رابطه داشته است و این یک انگیزه بسیار خوب برای همکاری بین دو کشور به ‌حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه دو کشور می‌ توانند در زمینه صنعت و تجارت همکاری خوبی داشته باشند، افزود: ایلام به عنوان یکی از قطب‌ های پتروشیمی کشور ظرفیت قابل توجهی برای سرمایه ‌گذاری دارد.

** 60 درصد اعتبار خرید انشعابات واحدهای مسکن مهر دهلران را وزارت نیرو تامین می کند
نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر از تامین 60 درصدی اعتبارهای مورد نیاز برای خرید و نصب انشعاب های آب، برق و فاضلاب واحدهای مسکن مهر دهلران خبر داد.
محمدرضا امیرکمالی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای مسکن مهر شهرهای دهلران و موسیان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای خرید انشعاب های 2 هزار و 300 واحد مسکونی این شهرها در مجموع بیش از 55 میلیارد ریال نیاز است.

** 150 خبرنگار ایرانی و عراقی در نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات حضور دارند
رئیس خانه مطبوعات استان ایلام از حضور 150 خبرنگار رسانه های ایرانی و عراقی در نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری اینترنتی خبر داد.
عبدالحمید کرمی سه شنبه گذشته در نشست خبری جشنواره فرامرزی مطبوعات گفت: میزبانی ایلام در برگزاری نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات و خبرگزاری های استان های جدار نوار مرزی ایران و عراق افتخار بزرگی برای این استان و جامعه فرهنگی و رسانه ای است. 

** سفیر اتریش: ایلام ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری خارجی دارد
سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران گفت: استان ایلام با توجه به منابع و ثروت های طبیعی کم نظیر ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری خارجی دارد.
فریدریش اشتیفت سه شنبه گذشته در دیدار با اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام اظهار کرد: امروز در این سفر از نزدیک با فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان ایلام آشنا شدم و اعلام می کنم بخش خصوص ما آمادگی سرمایه گذاری در این زمینه ها را دارد.
وی ادامه داد: با توجه به پیوندهای گسترده و روابط مستحکم اتریش با جمهوری اسلامی ایران ما از سرمایه گذاری در استان ایلام استقبال می کنیم.

** یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است
نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در تکمیل پروژه مسکن مهر گفت: یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن مهر در کشور در حال ساخت است.
محمدرضا امیرکمالی سه شنبه گذشته در نشست شورای تامین مسکن استان ایلام اظهار کرد: یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن مهر در کشور در حال ساخت است که با توجه با کمبود مناببع مالی دولت در 2 سال گذشته تکمیل آنها نیازمند تخصیص اعتبار است.

** سفیر اتریش در تهران: کاوش های تاریخی زمینه مناسبی برای همکاری های ایران و اتریش است
سفیر اتریش در تهران اظهار داشت: انجام کاوش های تاریخی و امور مربوط به گردشگری از موارد و زمینه های مناسب برای همکاری مشترک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اتریش محسوب می شود.
فریدریش اشتیفت روز سه شنبه در جریان بازدید از شهر تاریخی سیمره در شهرستان دره شهر اظهار داشت: جایگاه اتریش در صنعت گردشگری و م تنوع و غنای جاذبه های گردشگری ایران زمینه مناسب و بالقوه را برای همکاری مشترک دو کشور در حوزه صنعت گردشگری مهیا کرده است.

** مسائل فرهنگی به عنوان وظیفه ساختاری و حاکمیتی از دغدغه های اصلی وزارت ارتباطات است
معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری گفت: توجه به مسایل فرهنگی به عنوان وظیفه ساختاری، شرعی و حاکمیتی از دغدغه های اصلی این وزارت به شمار می رود.
مهدی راسخ سه شنبه در نشست شورای فرهنگی اداره کل پست ایلام اظهار کرد: وزارت ارتباطات دولت یازدهم اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی دارد چرا که این مهم تاثیر مناسبی بر عملکرد سازمان ها و شرکت ها دارد.

** فریضه امر به معروف باید در شرکت پست نهادینه شود
مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر باید در ادارات استانی شرکت پست به عنوان یک دستگاه خدمات رسان مردمی نهادینه شود.
حسین مهری در نشست شورای فرهنگی اداره کل پست ایلام اظهار کرد: اگر به صورت بخشی به این مهم بنگریم معروف، مترادف با صداقت، مهربانی، امانت، رازداری و رسیدگی به امور مردم است.

** معاون وزیر بهداشت: امسال 11 هزار پرستار جذب می شوند
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال مجوز استخدام پیمانی 16 هزار و 200 نفر صادر شده که 11 هزار نفر از این تعداد را پرستاران تشکیل می دهند.
دکتر محمد میرزابیگی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد اجرای طرح تحول سلامت استان ایلام اظهار کرد: سال گذشته نیز 17 هزار پرستار جذب مراکز درمانی کشور شدند. 

** دولت باز پس گیری لایحه برنامه ششم از مجلس را بررسی می کند
رئیس امور اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: دولت باز پس گیری لایحه برنامه ششم توسعه از صحن علنی مجلس شورای اسلامی را با توجه به پیشنهاد 100 نماینده منتخب جدید، بررسی می کند.
امیر باقری روز چهارشنبه در نشست تحلیل برنامه ششم توسعه در جمع رئیس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اظهار کرد: نمایندگان منتخب مجلس دهم پیشنهاد داده اند بررسی برنامه ششم توسعه به مجلس بعدی موکول شود و دولت نیز در حال بررسی و تصمیم گیری در این زمینه است.

** امام جمعه ایلام: مسئولان تبعیض را در دریافت حقوق از بیت المال ریشه کن کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار برخورد جدی با تبعیض موجود در دریافت حقوق های چندین میلیونی از بیت المال توسط برخی مدیران شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر ایلام به دریافت حقوق ‌های نجومی از سوی برخی از مدیران دولتی شرکت بیمه اشاره و اظهار کرد: دریافت این حقوق ‌ها از بیت‌المال گواه روشنی بر بی ‌عدالتی و فساد در سیستم اداری کشور است.
وی افزود: حقوق چند 10 میلیونی یکی از مدیران بیمه مرکزی و یا حقوق 45 میلیونی برخی مسئولان دولتی خلاف عدالت و دلیل بر فساد اداری و فقدان نظارت دستگاه‌های نظارتی در نظام اداری است./م 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار