نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه در کشوری که رشد بیکاری تهدید کننده و چالش بزرگ اقتصادی است هر روز شاهد اخراج کارکنان قراردادی از دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت هستیم، به مسئولان شرکت ها یادآوری کرد از اخراج کارکنان و کارگران که بیشتر از اقشار آسیب‌پذیر در جامعه هستند، خودداری کنند.
کد خبر: ۲۲۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 13 May 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه در کشوری که رشد بیکاری تهدید کننده و چالش بزرگ اقتصادی است هر روز شاهد اخراج کارکنان قراردادی از دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت هستیم، به مسئولان شرکت ها یادآوری کرد از اخراج کارکنان و کارگران که بیشتر از اقشار آسیب‌پذیر در جامعه هستند، خودداری کنند.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر ایلام به دریافت حقوق ‌های نجومی از سوی برخی از مدیران دولتی شرکت بیمه اشاره و اظهار کرد: دریافت این حقوق ‌ها از بیت‌المال گواه روشنی بر بی ‌عدالتی و فساد در سیستم اداری کشور است.

وی افزود: حقوق چند 10 میلیونی یکی از مدیران بیمه مرکزی و یا حقوق 45 میلیونی برخی مسئولان دولتی خلاف عدالت و دلیل بر فساد اداری و فقدان نظارت دستگاه‌های نظارتی در نظام اداری است.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه در کشوری که رشد بیکاری تهدید کننده و چالش بزرگ اقتصادی است هر روز شاهد اخراج کارکنان قراردادی از دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت هستیم، به مسئولان شرکت گاز و نفت تنگه بیجار و منطقه بولی و همچنین شرکت آذر که تعدادی از کارکنان بومی خود را اخراج کردند یادآوری کرد از اخراج کارکنان و کارگران که بیشتر از اقشار آسیب‌پذیر در جامعه هستند، خودداری کنند.

حجت الاسلام لطفی گفت: حدود سه میلیون جوان تحصیل‌ کرده در کشور جویای کار هستند که در میان آنها افرادی وجود دارند که حاضرند با کمترین دستمزد کارگری و یا به هر کاری مشغول شوند که چنین کاری پیدا نمی‌شود در مقابل عده‌ای ضمن برخورداری از رانت‌‌ ها و موقعیت‌های خاص از حقوق‌ های نجومی و پاداش‌ های ویژه بهره ‌‌های نجومی می‌ برند.

وی اضافه کرد: یک مدیر ارشد مؤسسه وابسته به دولت حقوق سه ماهش برابر 30 سال حقوق یک کارگر یا کارمندی است که ماهانه 800 هزار تومان دریافت می‌کند آن وقت چند تن از اصلی‌ترین اعضای دولت و برخی از وزرا با صراحت گفته‌اند پرداخته یارانه 45 هزار و 500 تومانی عذابی الیم است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ولادت فرخنده حضرت سجاد (ع) اشاره کرد و افزود: آنچه باید شیعیان و پیروان امام معصوم(ع) اهتمام داشته باشند، الگوگیری از سبک و زندگی در عرصه‌های مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی است که با توجه به این نکات سعادت فرد در جامعه تامین می‌شود.

حجت الاسلام لطفی همچنین به سالروز تشکیل بسیج عشایری اشاره و ادامه داد: بسیج عشایری یکی از قشرهای تاثیر گذار و کارآمد در عرصه‌های مختلف است.

وی یادآور شد: عشایر جلوه‌های زیبایی از دفاع از وطن اسلامی در دوران دفاع مقدس را از خود به نمایش گذاشتند و با حضور چشمگیر و روحیه شهادت‌طلبی در آغاز تجاوز ارتش بعث عراق از مرزهای ایران اسلامی به خوبی صیانت و پاسداری کردند و امروز باید قدردان این قشر بود و خدماتی در خور شان آنها ارائه کرد./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
انصافا درمقطع کنونی بیشترین فشار اقتصادی بر کارگران قراردادی هستش چراکه سرمایه دار ویاخود دولت با تعطیلی کارگاه و...از زیان بیشتر (البته به قول خودش جلوگیری بعمل میاورد )نیروهای رسمی ومدیران هم تزلزلی در جایگاه وحقوق خویش احساس نمیکنند .اما تمام فشار به نیروی کارگری هستش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار