کد خبر: ۲۲۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴ 12 May 2016

موتور سيكلت سواران قانونمند ايلامي تشويق مي شوند

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي ا استان ايلام گفت: راكبين موتورسيكلت سواراني كه از كلاه ايمني استفاده مي كنند و پايبند به رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي هستند تشويق مي شوند.

سرهنگ "نوراله خادم " گفت:فرهنگ سازي در جامعه و استفاده صحيح از وسايل نقليه بويژه موتورسيكلت يكي از مهمترين موارد كاهش تصادفات در كشور مي باشد.

وي افزود: درهمين راستا پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان ايلام در خصوص فرهنگ صحيح استفاده از موتورسيكلت وترغيب موتورسيكلت سواران به رعايت قانون و مقررات وهمچنين نهادينه كردن فرهنگ ترافيك و استفاده از كلاه ايمني براي راكبين وسرنشينان اقدام به اجراي مانور موتورسيكلت سواران قانونمند مي نمايد.

وي عنوان كرد: اين پليس در نظر دارد به موتورسيكلت سواراني كه قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را در سطح شهر رعايت مي نمايند و از كلاه ايمني استاندارد در هنگام رانندگي استفاده و گواهينامه مجاز ،بيمه نامه وكارت موتورسيكلت خود را همراه دارند جوايز ارزشمندي اهداء و از آنها قدرداني نمايد.

سرهنگ خادم تصريح کرد: برابر ماده 19 قانون جديد رسيدگي به تخلفات و اخذجرايم استفاده ازكلاه ايمني استاندارد براي رانندگان و ترك نشينان هرنوع موتورسيكلت اجباري گرديده است.

وي در پايان اضهار اميدواري کرد كه بارعايت قوانين ومقررات راهنمايي ورانندگي توسط راكبين واستفاده از كلاه ايمني شاهد كاهش تصادفات وسوانح رانندگي باشيم .




پليس فتا هشدار داد:

پيامک هاي ناشناس اينترنتي را حتما با خانواده درميان بگذاريد

رئيس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان گفت:پيامک هاي ناشناس اينترنتي را حتما با خانواده هاي خود درميان بگذاريد.

سرگرد" علي عباسي کساني "اظهار داشت: فردي با در دست داشتن شکواييه اي به پليس فتا مراجعه و بيان داشت فردي با هويت ناشناس از طريق شبکه اجتماعي تلگرم اقدام به ايجاد مزاحمت اينترنتي کرده است.

وي افزود: پس از هماهنگي با مقام محترم قضايي بررسي موضوع در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي خاطر نشان كرد: کارشناسان پليس فتا پس از بررسي هاي لازم و تحقيقات فني صورت گرفته توانستند عامل اصلي ايجاد مزاحمت را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير كنند.

سرگرد کساني تصريح کرد:متهم در بازجويي فني و پليسي به بزه خود اعتراف و انگيزه خود را ايجاد مزاحمت اينترنتي و برقراري رابطه دوستي عنوان کرد.

رئيس پليس فتا خاطر نشان کرد:متهم به طور اتفاقي سيم کارتي را پيدا کرده و پس از راه اندازي سيم کارت بر روي گوشي خود در ميان مخاطبين شماره خانمي را انتخاب مي کند.

وي بيان داشت: متهم شگرد خود را از طريق پيامک و تلگرام انتخاب کرده بودکه قصد رابطه و برقرار دوستي با طعمه خود را داشته است.

سرگرد کساني به کليه شهروندان عزيز استان توصيه نمود:در صورت مشاهده هر گونه پيامک ناشناس در قالب دوستي هاي اينترنتي حتما خانواده هاي خود را از موضوع مطلع و در صورت نياز مراتب را به اين پليس گزاش دهيد.

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند.




دستبند پليس بر دستان سارق حرفه اي داخل خودرو با 12 فقره سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگيري سارق لوزام داخل خودرو با 12 فقره سرقت در اين شهرستان خبرداد .

سرهنگ "فردين پيري" گفت :در پي اجراي مداوم طرح هاي انتظامي پيشگيري از سرقت وکار اطلاعاتي سارق حرفه اي شناسائي و دستگير شد.

وي افزود : در اجراي اين طرح يک نفر سارق حرفه اي لوازم داخل خودرو دستگير که به 12 فقره سرقت اعتراف که پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به بررسي به عمل آمده يکي از عوامل وقوع سرقت وجود افرادمالخر که اقدام به خريداري اموال مسروقه ار افراد سارق مي نمايند بوده که طبق قانون اين کار جرم وپيگرد قضايي دارد لذا کسبه محترم به هيچ عنوان وسيله اي را از افراد ناشناس خريداري ننمايند وتنها از مراکز مجاز و قانوني خريداري کنند.




در ايلام:

سرباز وظيفه شناس ايلامي، عابر بانک 60ميليوني را به صاحبش تحويل داد

سرباز وظيفه شناس ايلامي کيف زنانه اي را که حاوي کارت عابر بانک 60 ميليون ريالي،همراه با رمز کارت بود،به صاحبش تحويل داد.

سرباز وظيفه"سبحان مهدوي فر"جمعي معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يک عدد کيف زنانه که حاوي يک قطعه کارت عابر بانک با موجودي 60ميليون ريال به همراه رمز کارت بود جلوي درب معاونت اجتماعي پيدا کرد.

بنابر اين گزارش سرباز وظيفه کيف را به معاونت اجتماعي تحويل داده که با بررسي هاي به عمل آمدهشماره تلفن صاحب کيف شناسايي و تحويل صاحبش گرديد.




چند عامل مهم تصادفات که قابل پيشگيري هستند

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان گفت:چندعامل مهم در تصادفات رانندگي هستند، که مي توان با رعايت کردن آنها از تصادفات جلوگيري کرد

سرهنگ"نورا.. خادم" عنوان کرد: رعايت نکات و قوانين مربوط به راهنمايي و رانندگي ، موجب کاهش حوادث و سوانح ترافيکي خواهد شد.

رعايت کردن موارد ذيل حوادث رانندگي را کاهش مي دهد:

-سرعت غير مجاز :يكي از عواملي كه باعث افزايش تصادفات (منجر به مرگ)مي گردد.داشتن سرعت غير مجاز مي باشد.توجه به تابلوهاي حداقل و حداكثر سرعت در جاده ها بويژه معابر كوهستاني بسيار مهم بوده و اگر رعايت نگردد, پيامدهاي جبران ناپذيري در پي خواهد داشت .

-صحبت كردن با تلفن همراه هنگام رانندگي :تعدادي از افراد در هنگام رانندگي در مورد استفاده از تلفن همراه كم توجه بوده و براي اينكه پليس به هنگام استفاده از تلفن همراه آنها را جريمه ننمايد، اقدام به استفاده ار هندس فري (Hands free) نموده و با اين وسيله اقدام به مكالمات خود مي نمايند و از مسئله غافل هستند كه صحبت كردن با تلفن همراه در هنگام رانندگي (با هندس فري و يا بدون آن ) موجب از دست رفتن تمركز رانندگي مي گردد.

- عدم رعايت فاصله طولي : عدم رعايت فاصله با خودروي جلويي باعث بوجود آمدن تصادفات زيادي مي گردد. اين مسئله در ورودي شهرهاي كوچك و در جاهايي كه سرعت گير قرار دارد به فراواني ديده مي شود عدم توجه به جلو در مواقعي كه خودرويي در خط راست جاده يا اتوبان به دليل خرابي و يا هر دليل ديگر متوقف مي باشند (بويژه خودروهاي سنگين باري ) باعث تصادف وحشتناكي مي شوند.

- عدم رعايت قوانين در شرايط نامساعد جوي :در چند سال اخير در مناطق كوهستاني ، شاهد وجود برف و باران و مه در جاده ها بوده ايم.در اين شرايط جوي قدرت ديد كاهش يافته بايستي فاصله قانوني و حركت با سرعت مجاز، كاملاً رعايت گردد. استفاده از چراغهاي راهنما (فلاشر) در اين شرايط بسيار مهم بوده و اطمينان از سالم بودن تيغه هاي برف پاك كن و وجود ضد يخ امري بسيار واجب و ضروري مي باشد . وجود زنجير چرخ ، كيف ابزار ، لباس و مقداري مواد غذايي در خودرو در اين شرايط بسيار مهم مي باشد.

- حركت بصورت مارپيچ: (لايي كشي درحركت )اين مورد كه اخيراًدر رانندگي تعدادي از افراد جوان مشاهده مي شود. موجب بوجود آمدن تصادفات شديدي شده است. تغيير ناگهاني و سبقت گرفتن از سمت راست بصورت لحظه اي , قدرت تمركز از افراد را گرفته و در يك لحظه ممكن است كنترل خودرو از دست رفته و به تبع آن موجب بروز تصادف گردد.

- سبقت غير مجاز : (انحراف به چپ) مهمترين عاملي كه باعث بوجود آمدن تعداد زيادي از تصادفات مي گردد, سبقت غير مجاز مي باشد . وجود ترافيك در جاده ها (بويژه در ايام تعطيلات نوروز ) موجب كم حوصله گي در رانندگي افراد شده و همچنين اعتماد به نفس كاذب در برخي افراد ، موجب انجام سبقت هاي غير مجاز مي شود.بسيار مهم است كه در رانندگي دقت و حوصله كافي داشته باشيد و در صورت احساس خستگي بهتر است, خودرو را متوقف نموده و به مدت 15 دقيقه از خودرو خارج و چندين نفس عميق كشيده و اقدام به شستن دست و صورت نماييد.

- خستگي و خواب آلودگي : آخرين عاملي كه تصادفات حاصله از آن نيز كم نمي باشد, مربوط به انتخاب زمان سفر مي باشد. بيشترين تصادفات معمولا در نزديكي شهرهاي مقصد به طور ميانگين بين ساعات 4 تا 7 صبح يا 15 تا 17 غروب به دليل عدم انجام برنامه ريزي موثر قبل از سفر بوقوع مي پيوندد. تعدادي كارهاي عقب افتاده يا تعميرات خودرو خود و ... را در دقيقه آخر حتي تا نيمه شب انجام مي دهند و پس از آن بدون اينكه استراحت كافي نمايند مسافرت خود را شروع مي نمايند.

توصيه پليس فتا:

کاربران اينترنتي در حفظ اطلاعات شخصي کوتاهي نکنند

رئيس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان با هشدار در خصوص داده هاي شخصي گفت:رعايت چند توصيه ساده آسيب ها را در فضاي مجازي به حداقل مي رساند.

سرگرد"علي عباسي کساني" اظهار داشت: در گذشته افراد اطلاعات شخصي و سازماني خود را به صورت فيزيکي نگهداري ،و يا از روش هاي سنتي در جهت بايگاني اسناد و داده هاي خود استفاده مي کردند.با ظهور تکنولوژي هاي جديد شيو ه هاي نگهداري داده ها جاي خود را به روش هاي جديد و امن داده است .

سرگرد کساني در ادامه بيان داشت: به عنوان مثال اسناد کاغذي در رسانه هايي مانند هارديسک ها، کارت هاي حافظه، ديسک نوري و..... به عنوان اسناد ديجيتال ذخيره مي شوند و يا حتي با امکاناتي جديدتر همچون رايانش ابري (Cloud computing) اطلاعاتشان را در فضاي سايبر ذخيره نماييد.

رئيس پليس فتا گفت: مهم ترين سوال پيش آمده در خصوص اطلاعات شخصي و سازماني ، امنيت اطلاعات مي باشد و اينکه روش هاي جاري تا چه حد مي تواند امنيت اطلاعات افراد را در مقابله با افرادي که قصد سوء استفاده از اطلاعات فردي و سازماني را دارند برقرار کند.

وي با اشاره به اينکه روش هاي جاري تا حدوي توانسته است امنيت اطلاعات را برقرار سازد گفت: امنيت يک امر نسبي مي باشد و هيچ گاه نمي توان گفت که به صورت صد درصد رعايت شده است اما با رعايت موراد ساده مي توان ميزان آسيب ها را به حداقل رساند.

سرگرد کساني در پايان از کاربران در جهت حفظ محرمانگي و امنيت اطلاعات خواست نکات ذيل را رعايت نمايند.

1-طبقه بندي و مشخص کردن داده ها، تضمين مي کند که آن ها به مورد حفاظت قرار گرفته اند. سازمان بايد يک راهنماي واضح و روشن در مورد نحوه کارکرد کارکنان با اطلاعات طبقه بندي شده فراهم کند.

2-رمزگذاري داده ها

3-از رده خارج کردن (امحا) مناسب ابزار استفاده شده

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم اينترنتي را دارد و از عموم مردم تقاضا داريم در صورت مواجهه با جرايم اينترنتي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند.




محدوديت تردد ماشين آلات کشاورزي در جاده ها

رئيس پليس راه استان گفت: ماشين الات کشاورزي جهت حرکت در جاده ها طراحي نشده اند لذا حرکت آنها در جاده ها با خطرات و مشکلات زيادي هم براي آنها و هم براي ساير رانندگان و استفاده کنندگان از جاده همراه است .

سرهنگ"محسن ناصري " اظهار داشت: گرچه در بسياري از مواقع بدليل بزرگ بودن ماشين الات کشاورزي ، در صورت وقوع تصادف صدمات بدني زيادي به راننده اين وسايل نمي شود ، ولي به دليل مقصر شدن راننده اين وسايل در تصادفات دچار مشکلات زيادي نظير پرداخت ديه و زندان و ... مي شوند.

توصيه هاي اين مقام انتظامي به رانندگان ادوات کشاورزي:

- نسبت به اخذ گواهينامه و بيمه نامه شخص ثالث و شماره گذاري وسيله خود اقدام کنند

- امکان ديده شدن خود را در شب به ديگر رانندگان بدهند با نصب چراغ قرمزخطر در عقب و استفاده از شبرنگ در قسمت عقب وسيله نقليه و مالبندها مانند خرمنکوب،تريلر،گاوآهن و... تا از فاصله 200 متري ديده شويد

- بيشتر از يک دنباله بند را دنبال خود نکشند، متاسفانه بعضا مشاهده مي شود که مثلا يک تراکتورچند يدک را بدنبال خود مي کشد که اين عمل بسيار خطر ناک و حادثه ساز است

- در کمباين ها تيغه داراي عرض بيشتر از حد مجاز و ترافيکي مي باشد پس بدون تيغه حرکت کنيد

- براي ديدن پشت سر، سر خود را برنگردانيد، براي اين کار از آيينه استفاده کنيد و در هنگام گردش به سمت راست يا چپ از راهنما استفاده کنيد .

- در شبها ببيند ، يعني چراغهاي بزرگ جلو سالم باشد و با روشن کردن آنها جلو و اطراف را ببينيد

- چنانچه شانه راه عرض کافي دارد از روي آن حرکت کنيد

- از سوار کردن افراد غير ضروري خصوصا بچه ها در ماشين الات کشاورزي خودداري نماييد اين کار در صورت واژگوني وسيله نقليه مي تواند مرگبار باشد .

در پايان اميدوارم که رانندگان ادوات کشاورزي نسبت به قوانين و مقررات پايبند باشند واين نکات را رعايت کنند و نتيجه اين رعايت کردن ها منجر به کاهش حوادث و تصادفات اين طيف از رانندگان در استان گردد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار