مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ایلام ازبرگزاری همایشی باحضور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی کشور وجمعی ازمسئولان دراستان خبرداد.
کد خبر: ۲۲۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 12 May 2016
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ایلام ازبرگزاری همایشی باحضور نماینده ولی فقیه درجهاد کشاورزی کشور وجمعی ازمسئولان دراستان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام؛ضیا رضایی عصر چهارشنبه در نشست شوراهای زکات استان ایلام در محل هتل لاله مرکز استان اظهار کرد: از این میزان زکات پرداخت شده از سوی مردم 22 درصد برای فقرا و مابقی برای اجرای طرح های عمرانی در مناطقی که زکات پرداخت کرده اند هزینه شده است.

وی با بیان اینکه عمده زکات پرداختی مربوط به سال های 92 تا 94 بوده افزود؛ در این مدت بیش از 13 میلیارد ریال نیز به عنوان کمک تشویقی پرداخت شده و صرف کمک به فقرا و اجرای طرح های عمرانی شده است.

رضای گفت: از مجموع زکات جمع آوری شده 254 طرح عمرانی شامل 158 مسجد، 55 حسینیه، 2 کتابخانه، شش خانه عالم، هفت حوزه های علمیه و سایر طرح ها و همچنین تامین 115 مورد جهیزیه و ساخت 94 واحد مسکونی شده است.

وی خواستار تامین نیروی انسانی برای فعالیت در حوزه جذب و احیا فرهنگ زکات تاکید کرد و گفت: از مجموع 10 شهرستان استان تنها سه نفر در خصوص زکات فعالیت داشته و در سایر مناطق از روحانیان حوزه علمیه و یا ائمه جمعه و جماعات استفاده می شود.

این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی کشور، امام جمعه ایلام، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان های استان و دست انداکاران حوزه زکات استان در حال برگزاری است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار