استاندار ایلام با اشاره به مشکلات خانواده های جانبازان و ایثارگران بویژه از منظر اشتغال گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در تلاش است مشکلات اشتغال فرزندان جانبازرا برطرف کند.
کد خبر: ۲۲۸۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 11 May 2016
استاندار ایلام با اشاره به مشکلات خانواده های جانبازان و ایثارگران بویژه از منظر اشتغال گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در تلاش است مشکلات اشتغال فرزندان جانباز را برطرف کند.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز چهارشنبه در آیین ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و گرامیداشت روز جانباز با اشاره به سفر روز گذشته سفیر اتریش به استان اظهار کرد: این مقام اروپایی در سخنان خود عنوان می کرد که در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن تعداد زیادی از مجروحان و بویژه جانبازان شیمیایی در این کشور پذیرایی و مورد مداوا قرار گرفته اند و این موضوع را برای خود افتخار تلقی می کرد.

وی افزود: بیان این موضوع از زبان این مسئول اروپایی نشان می دهد که جانبازان دوران دفاع مقدس از جایگاهی بسیار والا و ارزشمند حتی در منظر سایر کشورها برخوردار هستند.

استاندار ایلام یادآور شد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس متشکل از سازمان های مختلف ارتش، سپاه ، بسیج و ژاندامری بودند که با وجود برخوردار نبودن از کمترین توان تسلیحاتی ولی با رشادت و جانفشانی در مقابلی دشمنی که از سوی کشورهای غربی و عربی حمایت می شد، ایستادگی کرده و اجازه ندادند خاک پاک این سرزمین تصرف و چپاول شود.

مروارید تاکید کرد: امروز نیز ایران در سایه از خود گذشتگی نیروهای مسلح از چنان اقتداری در منطقه برخوردار است که بدون حضور جمهوری اسلامی معضلات بین المللی قابل حل و فصل شدن نیست.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی اگر در کشورهای سوریه ، عراق و یمن اقدام به ایجاد درگیری کرده است، در واقع در صدد جلوگیری از نفوذ و نقش آفرینی کشورمان در معادلات بین المللی است، قدرت ایران در تمامی عرصه ها کشورهای استکباری را به وحشت انداخته و شاهد هستیم با وجود ایجاد درگیری ها و خونریزی ایادی آنها در منطقه در دستیابی به اهداف و توطئه های شوم خود ناکام مانده اند.

استاندار ایلام گفت: اگر می خواهیم کلمه الله در سراسر دنیا سرافراز و استوار باشد، باید برای تحقق آن آماده هرگونه ایثار و از خودگذشتگی باشیم.

مروارید افزود: جانبازان ایران اسلامی باید بر خود ببالند که در کشوری زندگی می کنند که رهبر آن جزو جانبازان محسوب می شود که این موضوع در دنیا بی نظیر است.

وی تاکید کرد: جانبازان و ایثارگران چشم و چراغ این ملت محسوب می شوند و با وجود تحمل سال ها رنج و درد مجروحیت همچنان با روحیه بالا و با نشاط آماده هرگونه جانفشانی در راستای اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

استاندار ایلام با تجلیل از زحمات همسران جانبازان یادآور شد: بدون شک بار اصلی مشکلات جانبازان بر عهده همسران آنهاست که بدون چشم داشت در این مسیر الهی گام بر می دارند.

مروارید با اشاره به مشکلات خانواده های جانبازان و ایثان بویژه از منظر اشتغال گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در تلاش است این مشکلات را برطرف کند، ولی به دلیل کمبود اعتبار امکان پاسخگویی به نیاز تمامی آنان در شرایط کنونی مهیا نیست و امیدواریم در سال جاری بتوانیم بخشی از مشکل اشتغال فرزندان جامعه ایثارگران استان را برطرف کنیم.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
-
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
فرزندان جانبازان مظلوم مثل پدرانشان
اقای مروارید از حقشان دفاع کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار