معاون پرستاری وزیربهداشت درایلام خبرداد:
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح پرستاری جامعه نگر در کشور خبر دادو گفت: در این طرح مراقبت از بیمار پس از ترخیص در منزل از سوی پرستاران انجام می شود تا بیمار بعد از ترخیص به حال خود رها نشود.
کد خبر: ۲۲۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 11 May 2016
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح پرستاری جامعه نگر در کشور خبر دادو گفت: در این طرح مراقبت از بیمار پس از ترخیص در منزل از سوی پرستاران انجام می شود تا بیمار بعد از ترخیص به حال خود رها نشود.


به گزارش تابناک ایلام؛دکتر محمد میرزابیگی روز چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد اجرای طرح تحول سلامت استان ایلام اظهار کرد: سال گذشته نیز 17 هزار پرستار جذب مراکز درمانی کشور شدند.

وی افزود: با توجه به شان و جایگاه پرستاران و نیز میزان بالای مسئولیت این افراد، وزارت بهداشت اقدام به آموزش 14 هزار دیپلمه به عنوان کمک پرستار غیر حرفه ای کرده که 10 هزار نفر از این افراد تا پایان سال جاری و از ابتدای سال آینده در مراکز درمانی کشور بکارگیری می شوند.

میرزابیگی اضافه کرد: در آینده نزدیک برای پرستاران تحصیل کرده دانشگاهی پروانه صلاحیت حرفه ای و برای کمک پرستاران نیز گواهی شغلی غیر حرفه ای صادر می شود و کمک پرستاران ضمن آموزش و یادگیری مهارت های لازم از لباس های مخصوص که وجه تمایز آنها با پرستاران است استفاده می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: اجرای این طرح علاوه بر کاهش هزینه های درمانی برای بیماران، اعزام نیروهای متخصص به مناطق محروم کشور موجب ایجاد فضایی شاداب و آرامش بخش برای بیماران و کادر درمانی شده است.

وی با بیان اینکه سلامت مردم در ابعاد مختلف از اولویت های اساسی و مهم دولت یازدهم است، یادآور شد: با اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت، تجهیزات دارویی و بیمارستانی در مراکز درمانی به ویژه نقاط محروم رضایتمندی مردم و مسئولان را در پی داشت.

میرزابیگی با انتقاد از موسسات و دستگاه های بیمه گذار تاکید کرد: این طرح نیازمند اعتبار و هزینه است که تعلل بیمه ها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی، روند کار را با مشکل و چالش همراه ساخته و پرداخت درآمد و حق الزحمه کادر درمانی از جمله پرستاران با سختی انجام می شود.

وی از اجرای طرح پرستاری جامعه نگر در کشور خبر داد و گفت: در این طرح مراقبت از بیمار پس از ترخیص در منزل از سوی پرستاران انجام می شود تا بیمار بعد از ترخیص به حال خود رها نشود و روند مراقبت اصولی از او ادامه یابد.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: هم اکنون در کشور معاونت پرستاری وزرات درمان، بهداشت و آموزش پزشکی از جنبه های علمی و آموزشی، تکنولوژی و فناروی و نیز نیروی انسانی در موقعیت خوب و مناسبی قرار دارد.

میرزابیگی ضمن تقدیر از خدمات رسانی مطلوب دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای بکارگیری نیروهای متخصص، شاداب، توانمند و دارای روحیه مشارکت، یادآور شد: یکی از نکات ثبت این دانشگاه استفاده از زنان در سطوح مدیریتی است که رویه ای جدید در دنیا است.

محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی وضعیت جامعه پرستاری استان ایلام، دیدار و گفت وگو با سرپرستاران و مسئولان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی، دیدار با دانشجویان و اساتید رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی به استان ایلام سفر کرده است./ف
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
خخخ. نه اینکه در محیط بیمارستان خیلی مراقب بیمار هستید!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار