سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران گفت:يك تفاهم نامه در زمينه همكاري هاي حوزه گردشگري تدوين واماده امضا است كه در آن استان ايلام به صورت ويژه ديده خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 11 May 2016
سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد:يك تفاهم نامه در زمينه همكاري هاي حوزه گردشگري تدوين واماده امضا است كه در آن استان ايلام به صورت ويژه ديده خواهد شد.

به گزارش تابناک ایلام، "فريدريش اشتيفت" روز سه شنبه در جريان بازديد از شهر تاريخي سيمره در شهرستان دره شهر اظهار داشت: جايگاه اتريش در صنعت گردشگري و م تنوع و غناي جاذبه هاي گردشگري ايران زمينه مناسب و بالقوه را براي همكاري مشترك دو كشور در حوزه صنعت گردشگري مهيا كرده است.
وي با ذكر اينكه بخش عمده درآمد و اشتغال اتريش به عنوان يك كشور گردشگر محور از محل صنعت گردشگري تامين مي شود از امادگي كشورش براي تاسيس و راه اندازي مدارس گردشگري در ايران خبر داد.
اشتيفت كه دومين روز سفر خود به استان ايلام را به بازديد محوطه هاي تاريخي استان ايلام و شهرستان دره شهر اختصاص داده است همچنين از امادگي اتريش براي انجام همكاري در حوزه كاوش هاي تاريخي خبر داد.
اشتيفت تصريح كرد: اتريش علاقمند به سرمايه گذاري در حوزه گردشگري جمهوري اسلامي ايران و همچنين استان ايلام است.
سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد:يك تفاهم نامه در زمينه همكاري هاي حوزه گردشگري تدوين واماده امضا است كه در آن استان ايلام به صورت ويژه ديده خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به فرهنگ اصيل و تاريخي موسيقيايي در ايران از اتريش نيز به عنوان يكي از مهدها و مراكز موسيقي دنيا نام برد و اشتراك هاي فرهنگي دو ملت ايران و اتريش را برجسته عنوان كرد.
سفير اتريش در جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: استان ايلام با قابليت هاي بكر و ويژه مي تواند به سمت توسعه و پيشرفت قدم بردارد و تمايل داريم ارتباطات افزايش يابد و اين ديدارها ادامه داشته باشد. 
سفير اتريش به منظور آشنايي با ظرفيت هاي سرمايه گذاري ايلام در حوزه هاي منابع نفت و گاز، كشاورزي، گردشگري و كشاورزي روز دوشنبه وارد اين استان شد.
ديدار با استاندار، نشست با فعالان بخش خصوصي، اقتصادي و فرصت هاي سرمايه گذاري، بازديد از سد و نيروگاه سيمره، قلعه والي و شهر تاريخي سيمره از جمله برنامه هاي ديروز و امروز فردريش اشتيفت در استان ايلام بوده است.
سفير اتريش صبح سه شنبه براي آشنايي با ظرفيت هاي كشاورزي، گردشگري و تاريخي شهرستان هاي بدره و دره شهر در شرق استان ايلام به اين مناطق سفر كرد و شهر تاريخي سيمره، موزه باستان شناسي دره شهر و قلعه ميرغلام بازديد كرد.
استان ايلام در غرب كشور با گستره 20 هزار كيلومتر مربع و 430 كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق از حيث منابع نفت و گاز در جايگاه دومين و سوم كشور قرار دارد.
اين استان همچنين داراي 350 هزار هكتار زمين كشاورزي مرغوب و يك ميليون و 200 هزار هكتار جنگل و مرتع است كه بهره برداري از اين ظرفيت ها به منظور توسعه و برون رفت ايلام از محروميت نيازمند جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار