دبير ستاد پيشگيري از مواد مخدر ايلام گفت: افزايش حداقل پنج درصدي نرخ جذب و پوشش درمان، كاهش آسيب معتادان،وحمايت اجتماعي از بيماران را از مهمترن برنامه هاي امسال براي بهبود يافتگان از دام اعتياد اعلام كرد.
کد خبر: ۲۲۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 10 May 2016
دبير ستاد پيشگيري از مواد مخدر ايلام گفت: افزايش حداقل پنج درصدي نرخ جذب و پوشش درمان، كاهش آسيب معتادان،وحمايت اجتماعي از بيماران را از مهمترن برنامه هاي امسال براي بهبود يافتگان از دام اعتياد اعلام كرد.


به گزارش تابناک ایلام
؛رضا صادقيان روز سه شنبه در نشست پيشگيري از مواد مخدر دهلران گفت: كاهش عوامل خطر در محيط هاي هدف با اولويت جوانان و كودكان و كاهش حداقل پنج درصدي نرخ اعتياد از مهمترين برنامه هاي امسال ستاد است.

وي با اشاره به اينكه سال 95 پيشگيري از اعتياد در پنج حوزه دنبال مي شود، اظهار كرد: مقابله با عرضه مواد مخدر، فرهنگي و پيشگيري، درمان و كاهش آسيب اعتياد، صيانت اجتماعي و توسعه مشاركت مردمي، مديريتي و فرابخشي براي اقدام و عمل از اولويت هاي سال جاري است.

دبير ستاد پيشگيري از مواد مخدر استان ايلام در نيمه دوم سال گذشته در راستاي اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر اعتبارات خوبي به تشكل هاي مردم نهاد و حمايت از خانواده هاي بهبود يافته تخصيص داده شد كه ايجاد اشتغال و كسب كار براي افراد بهبود يافته و خانواده آنها و آموزش پيشگيري از مواد مخدر از اهداف اين اعتبارها بود.

صادقيان همچنين افزايش حداقل پنج درصدي نرخ جذب و پوشش درمان، كاهش آسيب معتادان، توجه به بيمه سلامت بيماران و خانواده آنان و صيانت و حمايت اجتماعي از بيماران را از مهمترن برنامه هاي امسال براي بهبود يافتگان از دام اعتياد اعلام كرد.

معاون سياسي، اجتماعي فرماندار دهلران گفت: همه اعضاي كميته پيشگيري و مبارزه با اعتياد شهرستان در راستاي پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر وظايفي دارند كه با برنامه و منسجم بايد دنبال كنند.

علي مجلسي با اشاره به اينكه اعتياد سلامت جامعه را تهديد مي كند، افزود: سلامت نيروي انساني در هر جامعه موجب پيشرفت است كه همه بايد اين مهم را مد نظر قرار دهند و با برنامه در اين حوزه به وظايف خود عمل كنند.

وي شناسايي جامعه هدف مواد مخدر را گامي در جهت اتخاذ راهكارهاي مناسب براي پيشگيري و مبارزه دانست و تاكيد كرد: هم به لحاظ فرهنگي و آموزشي بايد موضوع پيشگيري از مواد مخدر دنبال شود و هم به لحاظ مبارزه با خرده فروشان وعمده فروشان تا شاهد كاهش آسيب هاي ان در جامعه باشيم.

معاون فرماندار دهلران نتايج جلسات شورا و مصوبات آن در سطح جامعه را مفيد دانست و افزود: امروز احساس مسئوليت و تكليف مسئولان و همچنين عنايت دولت تدبير و اميد در راستاي پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر موجب كاهش آسيب هاي اين بلاي خانمانسوز در جامعه شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار