مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: عملیات آبرسانی و احداث فاضلاب در 9 هزار واحد مسكن مهر استان با پیشرفت فیزكی 79 درصدی در حال انجام است.
کد خبر: ۲۲۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 10 May 2016
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: عملیات آبرسانی و احداث فاضلاب در 9 هزار واحد مسكن مهر استان با پیشرفت فیزكی 79 درصدی در حال انجام است.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا امیركمالی روز سه شنبه در نشست شورای تامین مسكن استان ایلام اظهار كرد: یك میلیون و 150 هزار واحد مسكن مهر در كشور در حال ساخت است كه با توجه با كمبود مناببع مالی دولت در 2 سال گذشته تكمیل آنها نیازمند تخصیص اعتبار است.

وی افزود: سال 93 بیش از 20 هزار میلیارد ریال برای تكمیل زیرساخت های مسكن مهر در نظر گرفته شد كه سهم وزارت نیرو از این مقدار سه هزار میلیارد بود كه این وزارتخانه سهمیه خود را پرداخت كرد ولی مابقی تخصیص نیافت، ضمن اینكه در سال 94 نیز از مبلغ پنج هزار میلیارد ریال تعیین شده تنها یك هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسكن مهر با اشاره به اینكه 56 هزار میلیارد ریال برای تكمیل پروژه های مسكن مهر سراسر كشور مورد نیاز است، یادآور شد: سهم استان ایلام برای حدود هشت هزار و 626 واحد حدود نیم درصد این اعتبار است.

استاندار ایلام نیز در این نشست ابراز امیدواری كرد پرونده مسكن مهر استان تا اواسط سال آینده به سرانجام برسد.

محمدرضا مروارید از تمامی دستگاه های خدمات رسان بویژه اداره راه و شهرسازی و شركت های آب و فاضلاب خواست با همكاری بیشتر زیرساخت های مورد نیاز مساكن مهر را تامین كنند تا مردم هرچه سریع تر از بلاتكلیفی رهایی یابند.

وی همچنین بر تعیین تكلیف واحدهای ساخته شده مسكن مهر دهلران و موسیان و واگذاری آنها به افراد متقاضی جدید تاكید كرد.

مدیركل راه و شهرسازی ایلام نیز در این نشست گفت: 18 هزار و 134 واحد مسكن مهر در قالب های تعاونی ، سه جانبه و خودمالك در حال ساخت است كه از این تعداد تاكنون حدود 14 هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است.

سید كمال الدین میرجعفریان افزود: 11 هزار و 713 مورد از این تعداد واحد در حال ساخت در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و چهار هزار و 763 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر در حال احداث است.

وی ادامه داد: یك هزار و 200 واحد طی 2 ماه آینده در صورت تكمیل زیرساخت ها آماده بهره برداری می شود و تنها برای تحویل 2 هزار و 300 واحد شهرهای دهلران و موسیان با مشكل همكاری نكردن متقاضیان در تحویل سهم آورده و مهیا نبودن زیرساخت ها روبرو هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ایلام نیز در این نشست اضافه كرد: عملیات آبرسانی و احداث فاضلاب در 9 هزار واحد مسكن مهر استان با پیشرفت فیزكی 79 درصدی در حال انجام است.

داراب بیرانوند اظهار كرد: شش هزار و 500 انشعاب آب تاكنون واگذار و 2 هزار و 700 انشعاب نیز آماده تحویل شدن است ، ضمن اینكه پنج هزار و 600 انشعاب فاضلاب نصب و شرایط راه اندازی 2 هزار مورد تاكنون مهیا نشده است.

وی یادآور شد: 130 میلیارد ریال برای احداث زیرساخت های آب و فضالاب در مسكن های مهر هزینه شده، 50 میلیارد ریال بدهی وجود دارد و برای تكمیل آنها به 70 میلیارد ریال دیگر نیاز داریم.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ایلام تاكید كرد: سال گذشته حدود 50 درصد اعتبارات این حوزه كه قرار بود از محل ماده 180 تامین شود، تخصیص پیدا نكرد ولی تلاش كردیم با وجود محدودیت های اعتباری توقفی در عملیات آبرسانی و ایجاد شبكه فاضلاب صوت نگیرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار