مدیركل منابع طبیعی استان ایلام پیش بینی كرد: در سال 95جنگل‌كاری مشاركتی در استان ایلام به بیش از 20 هزار هكتار افزایش یابد.
کد خبر: ۲۲۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 04 May 2016

مدیركل منابع طبیعی استان ایلام پیش بینی كرد: در سال 95جنگل‌كاری مشاركتی در استان ایلام به بیش از 20 هزار هكتار افزایش یابد.


به گزارش تابناک ایلام؛رضا احمدی روز چهارشنبه در بازدید از طرح جنگل كاری مشاركتی مهران با ذكر اینكه اقدامات خوبی در طرح جنگلكاری مشاركتی انجام گرفته افزود:سال گذشته حدود هفت هزار هكتار جنگلكاری به صورت مشاركتی در این استان اجرا شده است.
وی تصریح كرد: در حوزه جنگل كاری مشاركتی 100 هزار هكتار در نقاط مختلف كشور انجام شده كه استان ایلام در این زمینه با انجام هفت هزار هكتار جنگل كاری مشاركتی در كشور پیشتاز است.
مدیركل منابع طبیعی استان ایلام اظهار كرد:یكی از مواهب بزرگ الهی در استان ایلام عرصه‌های جنگلی این استان است كه باید بهترین استفاده را از این موهبت بزرگ داشته باشیم.
احمدی تاكید كرد: در صورتی كه همه در استان به عنوان دوستدار طبیعت و منابع طبیعی باشیم و از جنگل‌های خود حفاظت كنیم، می‌توانیم از مزایای اكوتوریسم طبیعی استفاده بیشتری كنیم.
وی با بیان اینكه مردم در فصل گرما بیشتر مراقب مراتع و جنگلها باشند یادآور شد: با توجه به بارش های خوب زمینه پوشش گیاهی مناسب انتظار داریم كه مردم به عنوان حامیان منابع طبیعی در فصل خشك مراقب جنگلها و مراتع در برابر خطر آتش سوزی باشند.
شهرستان مهران در 85 كیلومتری جنوب غرب ایلام قرار دارد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار