نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك در ایلام گفت: این صندوق از آغاز راه اندازی تاكنون برای 30 واحد تولیدی و صنعتی استان ضمانت نامه حمایتی صادر كرده است.
کد خبر: ۲۲۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 03 May 2016
 نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك در ایلام گفت: این صندوق از آغاز راه اندازی تاكنون برای 30 واحد تولیدی و صنعتی استان ضمانت نامه حمایتی صادر كرده است.

به گزارش تابناک ایلام،"رضا طاهری" روز سه شنبه در خصوص این خبر اظهار كرد: ارزش و مبلغ این تعداد ضمانت ها كه از سال 89 تاكنون صادر شده بیش از 79 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
وی افزود: صدور این ضمانت ها نشان می دهد صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك توانسته 40 درصد از مجموع ضمانت نامه های مربوط به واحدهای صنعتی و تولیدی استان ایلام را تامین كند.
نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك در ایلام تاكید كرد: 11 طرح از مجموع 30 طرح صنعتی استان ایلام كه ضمانت برای آنها صادر شده منجر به پرداخت خسارت از سوی این صندوق شده كه 37 درصد طرح های دریافت كننده تسهیلات ضمانتی صندوق را تشكیل می دهد. 
طاهری میزان خسارت این طرح ها را 42 میلیارد و 790 میلیون ریال اعلام كرد.
وی موضوع فعالیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری را كمك به توسعه صنایع كوچك از طریق تضمین حداكثر 85 درصدی اصل و سود تسهیلات اعطایی بانك ها و موسسه های مالی و اعتباری به صنایع و استفاده از وجوه اداره شده و سایر منابع مالی در چارچوب سیاست های صنعتی و برنامه های توسعه كشور در زمینه احداث، توسعه، بهسازی و نوسازی، سرمایه در گردش، توسعه پیمانكاری های فرعی و تحقیق و توسعه صنایع كوچك دانست.
نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك در استان ایلام گفت: خرید فناوری و دانش فنی و تجهیزات آزمایشگاهی و توسعه منابع انسانی از دیگر هدف ها و وظایف این صندوق است. 
طاهری یادآور شد: ضمانت نامه های اعتباری صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای تسهیل در تامین منابع مالی از طریق توثیق تسهیلات صنایع كوچك صادر می شود كه حداكثر تا 85 درصد اصل و سود تسهیلات پرداختی بانك ها و موسسه های مالی و اعتباری به صنایع كوچك را تضمین می كند. 
وی اضافه كرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك برای حمایت هر چه بیشتر از صنعتگران اقدام به عقد تفاهم نامه با بانك های بانك ملی ایران، صنعت و معدن، كشاورزی، پاسارگاد، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، توسعه صادرات، رفاه كارگران، سینا و موسسه مالی و اعتباری كوثر كرده كه تا سقف 30 میلیارد ریال برای هر واحد صنعتی ضمانت نامه صادر می كنند.
استان ایلام 14 شهرك و صنعتی با بیش از 800 واحد تولیدی دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زاگرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
چند درصد این 800 واحد فعال هستند . اگر یک چهارم واحدها فعال باشند مشکل بیکاری استان حل می شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار