فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام اظهار داشت: زدايش از چهره مناطق كمتر توسعه يافته و تلاش در جهت توانمند سازي افراد كم بضاعت از ماموريت هاي جدي سپاه محسوب مي شود.
کد خبر: ۲۱۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 21 April 2016

فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام اظهار داشت: زدايش از چهره مناطق كمتر توسعه يافته و تلاش در جهت توانمند سازي افراد كم بضاعت از ماموريت هاي جدي سپاه محسوب مي شود.


به گزارش تابناک ایلام؛سردار سيد صادق حسيني در آيين بهره برداري از حسينه و مسجد در روستاهاي جليزي بالا،ثارالله و بروم در بخش موسيان دهلران در جمع مردم اظهار كرد: امروز سپاه در عرصه محروميت زدايي و اقتصاد مقاومتي وظيفه اي سنگين برعهده دارد.
فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) ايلام به ابتكارات وخلاقيت هاي سپاه در دوران جنگ تحميلي اشاره و افزود: امروز نيز سپاه در كنار ساير دستگاه ها خادم مردم است و در دوران بعد از جنگ قرارگاه سازندگي خاتم مشغول اجراي طرح هاي مهم وكليدي در كشور است و در اجراي طرح هاي سخت بخوبي عمل كرده است.
سردار حسيني از اجراي دو هزار و 181 پروژه در سال گذشته توسط سپاه استان خبرداد وگفت: از اين تعداد يك هزار و 759 سرويس بهداشتي و حمام،يكهزار و 335 طرح اقتصاد مقاومتي و 106 باب مسجد و حسينه است.
وي بر لزوم بهره گيري از ظرفيت ها و توانمندي هاي استان در راستاي اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد وگفت: توجه به درون وبهره مندي از ظرفيت ها داخلي گامي در جهت توليد ارزان است و توجه به بيرون يعني تلاش براي بكار افتادن چرخه اقتصادي ساير كشورها و مصرف براي ما كه اين كار درستي نيست.
فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) ايلام با اشاره به ظرفيت هاي دهلران در عرصه هاي آب و خاك،كشاورزي و نفت وگاز و دامداري افزود: امروز روز عمل است و همه بايد در جهت توسعه وترقي كشور و شكوفايي آن از ظرفيت ها به بهترين نحو استفاده و با برنامه ريزي و اقدام وعمل زمينه را براي توسعه فراهم كنند.
حسني اعتقاد دروني را در جنگ تحميلي موجب پيروزي ما در برابر 32 كشور جهان دانست وافزود: دوري از شعار گويي و توجه به طرفيت هاي دروني و عمل گرايي بايد در راس امور باشد و اگر امروز ما قدرت برتر خاورميانه وقدرت برتر موشكي جهان هستيم بخاط همين اعتقاد واستفاده از توان وظرفيت داخلي است.
فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) ايلام با اشاره به برجام و بد عهدي امريكايي ها در اين زمينه گفت: ديروز معاويه شيطان بزرگ بود وامروز آمريكا شيطان بزرگ است و امروز روز عمل است وبايد شعار را كنار گذاشت واگر با طناب آمريكا به چاه برويم يقين داشته باشيد سقوط خواهيم كرد.
وي با اشاره به اينكه برخي افراد بخاطر منافع خود امنيت ملي را به خطر مي اندازند گفت: يكي از اهداف نظام امام وحدت بود و هيچ كس حق سوء استفاده را ندارد و بايد مواظب باشيم منافع شخصي را بر منافع ملي ترجيح ندهيم.
حسيني با اشاره به حمايت رهبري از همه دولتها افزود:آنچه ماندگار است نظام و كشور و حفظ ولايت است و مابايد پشت سر ولايت باشيم.
وي با اشاره به كارخانه سيمان دهلران وپتروشيمي دهلران گفت: بايد تلاش شود اين طرح ها فعال شوند تا مردم از مزاياي آنها بهره مند شوند.

فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان با اشاره به اينكه نهضت امام از مساجد شروع شد گفت: مسجد عامل وحدت و برادري و در دوران رژيم شاهنشاهي نيز عامل تشويق مردم به مبارزه و در دوران انقلاب و دفاع مقدس نيز عامل شكل گيري هسته هاي اوليه انقلابيون و گروه هاي مبارز بود.
فرماندار دهلران نيز گفت:دولت تدبير و اميد براي اداره امور كشور برنامه دارد و با برنامه نيز وارد عرصه شده و براي اجراي برنامه ها و دستورات رهبري نيز پيشگام است.
اميد علي سبزي با اشاره به شعار سال يعني اقتصاد مقاومتي،اقدام وعمل و تشكيل ستاد مربوطه در دولت افزود: دولت با درايت وهوشياري اين مهم را دنبال مي كند و البته همه قوا در اين زمينه وظيفه دارند.
وي با اشاره به از سرگيري عمليات اجرايي و روند رو به رشد پيشرفت پروژه هاي اين شهرستان در دولت تدبير واميد گفت:با پيگيري هايي كه كه در اين دولت شد سرمايه گذار پتروشيمي عوض شده و به صندوق بازنشسگي نفت واگذار شده و مراحل تسريع در روند اجرايي آن در دستور كار است.
فرماندار دهلران از اقدامات خوب وتاثير گذار دولت در دهلران خبر داد وگفت: سال گذشته به همت دولت دو روستاي شهرستان در بخش موسيان كه فاقد آب شرب بهداشتي بودند از نعمت آب شرب برخوردار شدند ضمن اينكه اقدامات خوبي نيز در بخش هاي مختلف عمراني،آموزشي،بهداشتي وزير بنايي شهرستان انجام شد و امسال نيز اين روند ادامه دارد.
وي با اشاره به اجراي موفق مرحله اول انتخابات در حوزه جنوب و مشاركت گسترده مردم گفت: اميدواريم مردم در مرحله دوم نيز حضوري فعال و در تعيين سرنوشت خود مشاركتي گسترده داشته باشند.
امام جمعه دهلران نيز گفت:امروز سپاه و كميته امداد در كنار هم طرح هايي خوبي در زمينه محروميت زدايي اجرا مي كنند كه ثمرات خوبي براي مردم بويژه درمناطق روستايي دارد.
سيد محسن موسوي با اشاره به همت سپاه در دوران دفاع مقدس و دفاع از انقلاب و ارزشها افزود: امروز سپاه در عرصه محروميت زدايي نيز پيشگام است و اين از افتخارات سپاه است كه امام راحل فرمود: اگر سپاه نبود كشور هم نبود.
وي به تلاش سپاه در نهضت مسجد سازي اشاره وافزود:توجه به شهرستان دهلران با توجه به وسعت،جمعيت و گرماي آن از ضروريات است.
در پايان نيز از تعدادي از خيرين كه در امر ساخت وساز مساجدو حسينه در شهرستان دهلران فعاليت داشتند با اهداء لوح تقدير شد.
براي ساخت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستاي برم با زير بنا ي 460 متر مربع و حسينيه فاطمه الزهرا (ي) روستاي ثارالله بخش موسيان با زيربناي 160 مترمربع اعتباري بيش از2ميلياردو 200ميليون ريال از اعتبارات محروميت زدايي سپاه و كمكهاي مردمي هزينه شده است.
7175/6034

انتهای پیام /*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار