رئيس پليس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: موتور سیکلت های فاقد کلاه ایمنی برابر قانون به مدت یک هفته توقیف می شوند.
کد خبر: ۲۱۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 12 April 2016

رئيس پليس راهنماییو رانندگی ایلام گفت: موتور سیکلت های فاقد کلاه ایمنی برابر قانون به مدت یک هفته توقیف می شوند.

سرهنگنوراله خادم رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: استفاده از كلاه ايمني هم براي راكب و هم براي سرنشين موتورسيكلت ها لازم و ضروري است چراكه در صد بالايي از ميزان مرگ و مير و آسيب هاي جدي به ناحيه سر موتورسوار و سرنشين ها به دليل نداشتن كلاه ايمني است .

وي در ادامه افزود : در اجراي ماده 19 و 20 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي پليس با اجراي طرح اجباري استفاده از كلاه ايمني با موتورسواران فاقد كلاه ايمني در شهر و ديگر شهرهاي استان برخورد قانوني مي كند .

اين مسئول انتظامي بيان داشت : در قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي استفاده از كلاه ايمني استاندارد براي راكبين و ترك نشينان موتورسيكلت براي حفظ سلامتي افراد جامعه و با هدف كاهش تلفات جاني و مالي موتورسواران الزامي شده است .

سرهنگ خادم هدف پلیس را از انجام اين مقررات نجات جان موتورسواران و خانواده هايشان از آلام، درد ها و ناراحتيهاي ناشي از تصادفات وسايل نقليه به خصوص موتورسيکلت ها ذكر كرد و افزود:پلیس مصمم است به لحاظ حفظ سلامت رانندگان و راکبين و ترک نشينان موتورسيکلت سواران و شهروندان با متخلفين بطور جدي برخورد مي کند .

وي گفت: هنگام راندن موتور سيكلت بر خلاف خودرو تمام بدن راكب موتور در معرض ضربه و خطرات ناشي از سوانح رانندگي قرار مي گيرد و استفاده از كلاه ايمني ، ميزان اين خطرات را بسيار كاهش مي دهد.

خادم در پايان اظهاراميدواري كرد: كه بارعايت قوانين ومقررات راهنمايي ورانندگي توسط راكبين واستفاده از كلاه ايمني شاهد كاهش تصادفات وسوانح رانندگي باشيم .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار