معاون خدمات شهری شهرداری ایلام گفت: 77 دستگاه تاكسی جدید بزودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری ایلام می شود.
کد خبر: ۲۰۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 06 April 2016
 معاون خدمات شهری شهرداری ایلام گفت: 77 دستگاه تاكسی جدید بزودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری ایلام می شود.

به گزارش تابناک ایلام، "رمضان كرمی" روز چهارشنبه در خصوص این خبر اظهار كرد: فراخوان واگذاری این تعداد تاكسی داده شده و متقاضیان واجد شرایط نیز به بانك عامل معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینكه وارد كردن این تعداد تاكسی به ناوگان تاكسیرانی ایلام در مرحله انجام فرآیند بانكی است، افزود: وام با بهره چهار درصد توسط بانك كارآفرینی امید به متقاضیان خرید این تعداد تاكسی اعطا می شود.

كرمی یادآور شد: هم اكنون یك هزار و 642 دستگاه تاكسی در ناوگان تاكسیرانی شهر ایلام فعال است و افزودن این تعداد تاكسی فرصت بسیار مناسبی برای كاهش تعداد مسافركش های شخصی است.

معاون خدمات شهری
 شهرداری ایلام گفت: وجود مسافركش های شخصی یكی از مشكلات ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام است و بدلیل برخی مسائل اقتصادی و نبود اشتغال امكان برخورد با آنها وجود ندارد.

كرمی با بیان اینكه با همكاری پلیس راهور تا حدودی با این رانندگان برخورد می شود اما بدلیل بیكاری و برخی تبعات اجتماعی امكان حذف و به صفر رساندن آنها وجود ندارد، تاكید كرد: كاهش تعداد مسافركش های شخصی نیازمند حل مشكلات مربوط به اشتغال است.

وی اضافه كرد: افرادی كه از طریق ماشین شخصی اقدام به مسافركشی می كنند در صورت ثبت نام در این طرح می توانند با خودرو تاكسی به فعالیت خود ادامه دهند كه در این صورت بسیاری از مشكلات آنها نیز كاهش می یابد.

وی ایجاد خط ویژه در برخی معابر شهری را از درخواست های رانندگان تاكسی ایلام اعلام كرد و افزود: ایجاد خط ویژه در لاین غربی خیابان سعدی جنوبی اجرایی شده و در خیابان تختی و فردوسی نیز در حال مطالعه و اجرایی شدن است.

معاون شهردار ایلام خاطر نشان كرد: خط ویژه تنها مختص تاكسی است و مسافركش های شخصی امكان تردد در مسیرهای ویژه را ندارند./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار