همزمان با به نیمه رسیدن فروردین برداشت محصول خیار از مزارع شهرستان گرمسیری دهلران در جنوب استان ایلام آغاز شد.
کد خبر: ۲۰۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 04 April 2016
 همزمان با به نیمه رسیدن فروردین برداشت محصول خیار از مزارع شهرستان گرمسیری دهلران در جنوب استان ایلام آغاز شد.


مدیر جهاد کشاورزی دهلران با بیان اینکه کشاورزان این شهرستان اولین محصول خود را در سال نو برداشت کردند، گفت: کاشت محصول خیار در مزارع این شهرستان آذر سال قبل آغاز شد و برداشت آن نیز از نیمه دوم فروردین شروع شده است.

تورج کرمی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اینک برداشت محصول خیار از سطح 30 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود 500 تن خیار از این مزارع برداشت شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان گرمسیری به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است، افزود: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت بیش از 25 هزار تن محصول سبزی و صیفی برداشت شود.

کرمی تاکید کرد: عمده محصول خیار برداشت شده از مزارع این شهرستان برای فروش به بازارهای تهران و استان های همجوار ایلام عرضه می شود.

کارشناسان کشاورزی معتقدند خیار از آن دسته محصولاتی است که برای تولید نیازمند مصرف میزان زیادی آب است ولی در برخی مزارع دهلران برای این مشکل چاره اندیشی شده و با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار از نوع (طیپ) علاوه بر کاهش مصرف 50 درصدی آب، عملکرد و تولید محصول نیز افزایش یافته است./م


منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار